اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:
آیت الله شفیعی : مردم باید به کتابخانه های خانگی نیز توجه داشته باشند و میزان مطالعه خود را افزایش دهند.
آیت الله شفیعی در مراسم افتتاحییه ی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: از نظر ما به عنوان معتقدان مذهبی و اسلامی حتی لفظ کتاب یک لفظ مقدس و متبرک است؛ در قرآن کریم لفظ کتاب به صورت متعدد نام برده شده است.

ایشان با اشاره به اینکه خود کلمه کتاب و ماده کتب به معنای سواد نیز به وضوح در مکتب اسلام قید شده افزود: مرحوم شهید مطهری در برخی از تألیفات خود آورده اند که این همه فرهنگ و تمدن و رفاه، ترقی و تعالی علم و دانش به واسطه کتاب است.
وی ادامه داد: کتاب هرگز از مد نمی افتد و هرگز تاریخ مصرف ندارد؛ بنابراین باید نسبت به امر کتابخوانی اهتمام ویژه داشت.

آیت الله شفیعی گغت: ارشاد که متولی امر شده نیز اعتقاد دارد که هرچقدر برای کتاب زحمت بکشیم باز هم کم است، اگر کتاب نبود این همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

با اشاره به اینکه تعداد کتاب های موجود در دنیا را نمی دانم ولی در کشور ایران کتاب های موجود به حصر و حد نمی آید، یادآور شد: صدها هزار کتاب مرور و آنها را دارم؛ هیچ یک کتاب از کتاب دیگر مستغنی نبوده است. در مدت های اخیر شاید مطالعه 500 کتاب را به اتمام رسانده باشم.

با اشاره به اینکه کتاب باید قدر دانسته شود، بیان کرد: مردم باید به کتابخانه های خانگی نیز توجه داشته باشند و میزان مطالعه خود را افزایش دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار