اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
جواد کاظم نسب الباجی اظهار کرد: پس از اعتراض امروز مجمع نمایندگان خوزستان به بحث ریزگردها در خوزستان و با توجه به اهمیت موضوع برای دولت، جلسه ای به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که مصوباتی در راستای بهبود وضعیت رفاهی مردم خوزستان در پی داشت.

وی ادامه داد: مهم ترین مصوبه این جلسه تخصیص 600 میلیون متر مکعب آب، علاوه بر حق آبه حقیقی و ثابت استان، به عنوان حق آبه محیط زیست خوزستان بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تسریع در ساخت بیمارستان تخصصی تنفسی نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود که قرار است با تخصیص اعتبار ویژه اجرایی شود.

الباجی تخصیص اعتباراتی برای ایجاد یک شبکه مجازی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان استان در زمان تعطیلی ناشی از رخداد ریزگردها را مصوبه دیگر این جلسه عنوان کرد و افزود: قرار است با کمک وزارت آموزش و پروزش تمهیداتی به ویژه در فضای مجازی برای کمک به وضعیت تحصیلی دانش آموزان استان صورت گیرد.

وی با بیان این که توجه ویژه به بحث آب ها و برق در استان یکی دیگر از بندهای مصوبات جلسه امروز برای رسیدگی به مشکلات محیط زیستی خوزستان بوده، گفت: بر اساس این بند دولت مکلف شده نسبت به کاهش آب بهای شهروندان خوزستانی توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین، ساخت و تقویت زیرساخت ها در حوزه برق و فاضلاب نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی همچنین از حضور دائمی و مستمر دو تن از نمایندگان خوزستان در کمیته ملی ریزگردها که در سطح کشور برگزار می شود، خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان استان نسبت به توقف کامل طرح های انتقال آب در این جلسه تاکید و خواستار جلوگیری از انتقالآب رودخانه کارون شدند.

الباجی گفت:150 میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ملی با عنایت مقام معظم رهبری برقرار بوده و بودجه مصوبات امروز از ردیف اعتبار جدیدی صورت می گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار است مصوبات این جلسه در جلسه هیئت دولت که روز یکشنبه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور تشکیل می شود، پیگیری و در قالب یک کارگروه تصویب شود.

/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار