اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که نیمی از صهیونیست‌ها نخست وزیر رژیم اسرائیل را فاسد می‌دانند و تاکید می‌کنند که باید استعفا کند.
خبرگزاری تسنیم: در نظرسنجی که مرکز نظرسنجی "اسمیث" برای روزنامه صهیونیستی "معاریو" انجام داده، آمده است: نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که نتانیاهو فاسد است و باید بگوید که به وظیفه اش عمل نکرده یا از سمتش استعفا کند.

این نظرسنجی بعد از توصیه روز چهارشنبه پلیس رژیم اسرائیل به دادستانی کل این رژیم برای متهم کردن نتانیاهو به رشوه خواری و غش و خیانت در امانت انجام شد.

این نظرسنجی همچنین حاکی است: ۶۰ درصد از شرکت کنندگان نگران هستند که نتانیاهو در اداره حکومت با دشواری مواجه شود.

براساس این نظرسنجی، کابینه ائتلافی رژیم اسرائیل از این بحران عبور خواهد کرد، اما جایگاه نتانیاهو افول خواهد کرد و اگر امروز انتخاباتی برگزار شود، حزب لیکود دو کرسی از کرسی‌های خود در کنیست را از دست خواهد داد و ۲۸ کرسی کسب خواهد کرد.

براین اساس، حزب "یش عتید" به ریاست یائیر لیپید با کسب ۲۲ کرسی جایگاه دوم را کسب خواهد کرد و تشکل "اردوگاه صهیونیست" به ریاست آوی گبای با ۱۵ کرسی، "فهرست مشترک" با ۱۱ کرسی، حزب "کولانو" با ۱۱ کرسی، "اسرائیل بیتنا" با ۷ کرسی، "یهدوت هتوراه" با ۷ کرسی، "میرتس" با شش کرسی و "شاس" با ۵ کرسی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص خواهند داد.

براساس اطلاعات این نظرسنجی، ائتلاف کنونی به ریاست نتانیاهو ثبات خود را حفظ خواهد کرد و با دو کرسی کمتر نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی، ۶۵ کرسی بدست خواهد آورد.

این نظرسنجی همچنین حاکی است: ۴۳ درصد از پرسش شوندگان معتقدند که نتایج پلیس باعث تضعیف سیاسی نتانیاهو خواهد شد و بر جایگاه او تاثیر منفی خواهد گذاشت، اما در مقابل ۲۴ درصد معتقدند که توصیه‌های پلیس علیه نتانیاهو تاثیری بر جایگاه او نخواهد گذشت. ۱۳ درصد نیز گفتند که جایگاه نتانیاهو به عنوان نخست وزیر تقویت شده است.

در همین حال، ۵۹ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که گرفتار شدن نتانیاهو در تحقیقات به توان او برای اداره امور در بحران‌ها آسیب خواهد رساند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی همچنین به این سوال نیز پاسخ دادند که آیا آن‌ها - بعد از توصیه‌های پلیس- به نتانیاهو به عنوان فاسد نگاه می‌کنند؟

۴۸ درصد شرکت کنندگان گفتند که نتانیاهو فاسد است. ۲۸ درصد هم گفتند که نتانیاهو خیلی فاسد است. ۲۰ درصد هم گفتند که او به اندازه کافی فاسد است.

شبکه تلویزیونی دهم رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که پلیس و بازرسان واحد مبارزه با پولشویی این رژیم در جلسه چهارشنبه گذشته خود تصمیم گرفتند تا به دادستانی توصیه کنند که نتانیاهو را در ارتباط با پرونده موسوم به "۱۰۰۰" مورد اتهام قرار دهد.

براساس پرونده ۱۰۰۰، نتانیاهو هدایایی به ارزش میلیون‌ها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از جمله سیگار‌های کوبایی گرانقیمت از یک بازرگان ثروتمند به نام ارنون میلتشین دریافت کرده است.

برپایه این گزارش، اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید ۱۰ سال زندانی شود.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم به "۲۰۰۰" درگیر است. این پرونده درخصوص تلاش نتانیاهو برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درگیر پرونده دیگری نیز هست که در آن یکی از نزدیکان وی در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان کمیسیون دریافت کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار