اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
قابل توجه شورائیان:

شوشان - علی عبدالخانی : اشکالات مورد بحث که راقم از آنها بعنوان اشکلات ساختاری یاد می کند زاییده یک‌ دوره چند ساله نیست بلکه این اشکالات از چندین و چند سال قبل آغاز و روند تراکمی خود را بتدریج طی کرده و به مرور زمان به شکل امروزین خود تبدیل شده است لذا آسیبهای پیش گفته از جمله انتصابات غیر دقیق و هدر دهی مالی و بی توجهی به قواعد کارشناسی به همان نسبت و طی چندین سال خود را نمایان ساخته است.

بعبارت دیگر نباید این تصور ایجاد شود که کل مشکلات مربوط به چهار سال اخیر بوده و دوره های قبل مبرا از هرگونه قصور و تقصیر هستند.

خطاب این نوشتار متوجه شورای پنجم و هدف و مراد از آن ایجاد اصلاحات عمیق و اساسی در حوزه های مختلف و توجه هر چه بیشتر به بخش عمرانی با توسل به استفاده صحیح از نیروهای کارآمد موجود ( وفق تعریف اصلاحی مذکور ) در شهرداری است.

اصلاحات ساختاری به معنای تخصص محوری و حاکم کردن ضوابط دقیق اداری - مالی و فنی همچنین کاستن از اعمال سلیقه های  شخصی و احیای نظام سیستم محور بجای فرد محوری است.

اصلاحات ساختاری به معنای اشباع سیستم شهرداری از اطلاعات دقیق و صحیح بمنظور برنامه ریزی واقعی است.

اصلاحات ساختاری چیزی جز مسئولیت پذیری منسوبان نسبت به حوزه های تحت‌ مدیریت خود نیست .

اصلاحات ساختاری یعنی اینکه ترتیبی اتخاذ شود که نه تنها نمایندگان مردم در شورا قادر به تحمیل نظرات غیر قانونی خود به شهردار و شهرداری نباشند بلکه در برابر جزء جزء عملکرد شهرداری پاسخگوی مردم در ارتباط با هرگونه انحراف نیز شوند.

اصلاحات ساختاری یعنی اینکه یک عضو شورا هر سه ماه یک بار یک گزارش مستند و مستدل از عملکرد مثبت بهمراه ایده ها و طرحها و اهداف ارایه داده شده خود به شورا و شهرداری را به اطلاع افکار عمومی برساند.

آری شهر اهواز نسبت به بسیاری از کلانشهرها بشدت عقب مانده و برای رهایی از آسیب های ناشی از همه عقب ماندگیها چاره ای جز ورود شورا و شهرداری به پروسه اصلاحات واقعی دیده نمی شود.

البته ورود به این پروسه نیازمند اراده ای از جنس خواستن است که امیدواریم چنین قصد و انگیزه ای نزد شهردار و شورائیان وجود داشته باشد.

در پایان تنها متذکر می شویم که بدون اصلاحات اساسی در مناسبات حاکم بر حوزه های مختلف شهرداری، امید به هرگونه تغییر مثبت، امیدی از جنس عبث و بیهوده خواهد بود.

*ادامه دارد...*

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار