اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
سید محمد بطحایی: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با ظرفیت ۱۸ هزار نفر اوایل فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برگزار می شود.
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز ۲۹ بهمن ماه در نشست خبری خود که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد گفت: محور اصلی همه ی تحولات در وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

تنها ۳۰ درصد سند تحول اجرا شده است

وی افزود: ۳۰ درصد سند تحول بنیادین به اجرا در آمده است و درصد قابل قبولی نیست. این درصد نیز در بخش هایی اجرا شده است که اجرای آن آسانتر بوده است.

بطحایی گفت:یک نامتقارنی در استقرار راهکارهای سند دیده می شود. در منابع انسانی و فضا و تجهیزات پیشرفت خوبی در اجرای سند تحول نداشته ایم.

عملیاتی کردن زیر نظام های سند تحول

وزیر آموزش و پرورش گفت:ساختارهای عملیاتی کردن زیر نظام ها را قبل از سال ۹۶ طراحی کرده ایم‌.

راه اندازی تلویزیون تعاملی

وی بیان کرد: شبکه ملی آموزش و پرورش برای تعامل با ذی نفعان بخش اول آن راه اندازی شده است.مکانیسم ها و لوازم‌ارتباطی خود را باید تقویت کنیم.

بطحایی ادامه داد:امیدواریم فاصله ای که با خانواده ها داریم با تلویزیون تعاملی کاهش دهیم. نیروی انسانی آموزش و پرورش یک امتیاز برای ما تلقی می شود.

افزایش سهم مشارکت معلمان در تصمیم گیرهای آموزش و پرورش

بطحایی گفت:امروز ابزارهایی که بتوانیم در مشارکت با معلمان داشته باشیم کم است. دو کار را آغاز کرده ایم، یکی از اقدامات انتخاب از فرهنگیان د صندوق ذخیر فرهنگیان بوده است تا اخر هفته نتایج اولیه اعلام می شود. این کار تمرینی در مشارکت معلمان در تصمیم گیری در آموزش و پرورش است.

وی افزود: سال آینده مدارسی که به مدیر نیاز داشته باشد در سامانه ای که راه اندازی می کنیم فرهنگیان متقاضی ثبت نام و برای برای مهر ۹۷ پس از رتبه بندی و مصاحبه انتخاب می شوند.

استعداد های برتر را فراموش نکرده ایم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به حذف آزمون سمپاد گفت: دانش آموزان ۷ و ۸ ساله ابتدایی از حیث شخصیتی به مرحله ای نرسیده اند که تا این حد تحت فشار و حجم بالای کتاب های کمک آموزشی قرار گیرند. 

وی افزود: به عنوان یک معلم بحث ما این است، کودکان با این فشار که به آنها تحمیل می شود نمی توانند مهارت های زندگی و کودکی را بیاموزند.

بطحایی گفت: حذف آزمون به معنای فراموشی استعداد های برتر نیست. باید مراقب آنان بود. باید جز روش آزمون استعداد ها را بیابیم.

 

فضای فیزیکی مدارس و برنامه درسی موجب افسردگی دانش آموزان شده است

بطحایی در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد و درباره ی راهکارهای جایگزین حذف آزمون گفت: نشاط صرفا با حذف آزمون به وجود نمی آید.‌ فضای فیزیکی محدود و فرسوده، برنامه های درسی نیز موجب دل مردگی، افسردگی و دور شدن از نشاط را به دانش آموزان تحمیل می‌کند. نقش معلم به عنوان عامل نشاط نیز بی بدیل است‌.

وی بیان کرد:وزارت آموزش و پرورش از بخش غیردولتی برای انجام امور غیرحاکمیتی استقبال می کند.

برگزاری آزمون در اوایل سال ۹۷

بطحایی در ادامه درباره ی برگزاری آزمون استخدامی گفت:نیروی انسانی از حیث کمی و کیفی یک چالش جدی است. برنامه نیروی انسانی ما آماده شده است. تکلیف تامین نیروی انسانی را در ۴ سال آینده نیز مشخص کرده ایم.

وی بیان کرد: ظرف دو هفته آینده شرایط برگزاری آزمون و ظرفیت استخدام اعلام می‌شود. ظرفیت حدود ۱۸ هزار نفر‌است. امیدواریم بتوانیم اوایل سال ۹۷ آزمون برگزار کنیم و مهر سال ۹۷ پذیرفته شدگان در مدارس مشغول به خدمت شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:جامعه ذی نفعان در آموزش و پرورش گسترده است. نمی توانیم دست روی دست بدهیم روزی که شرایط فراهم شد بگویم تحول آغاز شد. می دانیم آن روز تحقق نمی یابد.

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به تدریج در متوسطه اول اتفاق می افتد حذف می شود چه روش هایی برای متوسطه دوم وجود دارد که عمده نگرانی های در این بخش است. به هیچ عنوان برنامه ای برای حذف متوسطه دوم نداریم و باید تقویت شود. دانش آموزان که در متوسطه اول طی طرح شهاب انتخاب می شوند در مقطع متوسطه دوم تقویت می شوند.

آزمون سمپاد پایه دهم حذف نمی شود

وی درباره ی طرح شهاب نیز گفت: کارگروهی در این باره تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه پذیرش مدارس سمپاد در ما متوسطه دوم به شیوه گذشته است گفت: برگزاری آزمون نقایصی دارد و بلاخره در روش گزینش کم آفت تر است که اعمال نفوذ و پارتی رخ ندهد. در حال حاضر آزمون را داریم و همکاران ممکن است طی دو سه سال آینده با مطالعات صورت گرفته به روش معتبر تری برسند.

مهارت استفاده از شبکه های اجتماعی وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام رسان ها موضوعی است که برای کل کشور مورد بررسی است‌.استفاده و ورود به فضای مجازی مهارت های خاص خود را می خواهد. اگر آسیب های نیز وجود دارد به دلیل ضعفی است که در مهارت آن داریم.

وی افزود:شبکه رشد به دلایل سخت افزاری با مشکلاتی رو به رو شده است، شبکه ملی آموزش و پرورش با ورودش مشکل سخت افزاری را حل می کند.

بطحایی گفت: از گردش مالی موسسات آموزشی که مجوز دار اطلاع داریم و سهم ۴ درصد دریافت می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی که در محیط زیست تعداد زیادی نیستند. دانش آموزان با روش های صیانت از محیط زیست را فرا می‌گیرند.

مشکلات خزانه عامل تاخیر در پرداخت حقوق

وزیر آموزش و پرورش گفت:سال آینده ردیف مستقل برای خرید خدمات پیش بینی کرده ایم که مطمئنن وضعیت پرداختی بهتر می شود.علت تاخیر در پرداخت حقوق به دلیل بی تفاوتی نیست. مشکلات در پرداخت خزانه عامل تاخیر حقوق است.

وی گفت:آموزش و پرورش یک محیط امن و قابل اعتماد برای تعلیم و تربیت دانش آموزان است. نهادهای مختلف و مردم نهاد درخواست دارند تا برای ترویج یک موضوع به مدارس بیایند، بدون مجوز و هماهنگی نمی توانند وارد مدرسه شوند.

بطحایی بااشاره به ممنوعیت زبان انگلیسی تصریح کرد:هیچ مصوبه ی جدید مبنی بر ممنوعیت زبان نداشته ایم و نداریم. برگزاری هر گونه کلاس کمک آموزشی و برگزاری آزمون به صلاح نیست.

وی بیان کرد:مقدمات طرح شهاب آماده شده است. در پایه هفتم اجرا خواهیم کرد. پیش بینی هایی که با توجه به تجربیاتی که داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:مدارس غیردولتی ما آنگونه که در ذهن ما متخلف نیستند، این مدارس به عنوان بخشی هستند که بار دولت را به دوش کشیده اند‌.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار