اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز :
فردوس کریمی: مکاتباتی در دست انجام است تا از سال 97 شهرداری ها ملزم به استفاده از آب خام یا رودخانه برای آبیاری فضای سبز خود شوند.
فردوس کریمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه 'مصرف بهینه آب' در اهواز اظهار کرد: جلسه ای در این زمینه در سازمان شهرداری های کشور برگزار ومقرر شد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی مصوبه ای شهرداری ها را از استفاده از آب شرب برای مصرف فضای سبز منع کند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از دلایل افت فشار در شبکه های آب استان، استفاده شهرداری ها از آب شرب برای فضای سبز است بنابراین انتظار می رود تا با عملی شدن این قانون از ابتدای سال آینده، شهرداری ها از استفاده آب شرب برای فضای سبز خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز درخصوص اخرین اقدامات در بحث تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز توضیح داد: مناقصه این تصفیه خانه در سال 90 برگزار شد اما فعالیت آن راکد بود تا این که فرایند فاینانس از طریق وزارت نیرو، سازمان برنامه بودجه، بانک کشاورزی و آب و فاضلاب و سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ، دنبال و به نتایجی مثبت ختم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز شورای اقتصاد را دریافت کردیم و مراحل نهایی این فرایند درحال طی شدن است تا عملیات اجرایی فاضلاب غرب اهواز را 20 تا 24 اسفندماه امسال با استفاده از توان مالی یک شرکت چینی B.C.E.G و به منظور بهبود وضعیت محیط زیست این شهر آغاز کنیم.

کریمی با بیان این که پدیده خشکسالی با توجه تغییر اقلیم رخ داده و باید آمادگی لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: شهر اهواز از سه منبع آب کارون، خط انتقال آب غدیر و خط انتقال آب حیات استفاده می کند با این حال سازمان آب و برق خوزستان تعهد دارد که تا تیرماه، آب لازم را به میزان 6 مترمکعب بر ثانیه را از طریق کرخه برای شهر اهواز تامین کند.

وی ادامه داد: همچنین تدابیری برای تجهیز ایستگاه های آبگیر برای تنظیم شدن با دبی و تراز رودخانه در حال انجام بوده و مخازنی که در گذشته بدون استفاده مانده بود، در حال آماده سازی برای ورود به مدار هستند تا بتوانیم شرایط پایداری را برای شهروندان فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز یادآور شد: در حال حاضر آب و فاضلاب شهر اهواز 700 میلیارد ریال بدهی از مشترکان خانگی و صنعتی خود دارد که پرداخت آن می تواند کمک زیادی به پیشرفت برنامه های عمرانی این شرکت کند.

ضرورت در حفظ سرمایه ارزشمند آب 
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید در حفظ آب، سرمایه ارزشمند که زندگی استان و زیست شهروندان به آن بستگی دارد تلاش کرده و در صیانت و مصرف بهینه آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آب در شرب و کشاورزی و صنعت باید به نحوی استفاده شود که بیشترین بهره را داشته و نتایج بهتری را از جمله در طرح 550 هزار هکتاری برای استان و کشور به ارمغان آورد.

استاندار خوزستان با اشاره به خشک و نیمه خشک بودن ایران و میزان تبخیر بالا در خوزستان گفت: در سال های اخیر میزان بارش در کشور و استان کمتر شده به شکلی که بیشترین و شدیدترین خشکسالی کشور در سال گذشته در خوزستان اتفاق افتاد که 45 درصد کمتر از بارش بلندمدت بود.

وی یادآور شد: تخصیص حق آبه زیست محیطی شرایط زندگی در استان را مهیا کرده و در کنار آن، مصرف بهینه آب با افزایش بهره وری، موجب بالا رفتن تولید محصول می شود.

شریعتی با اشاره به هدر رفت بالای آب در شبکه های آب شرب در استان بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای کاهش هدر رفت 45 درصدی آب در لوله های آب شرب استان و رساندن آن به رقم 20 درصد (استاندارد کشوری)هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند در گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب که باید عمومی شود، تاثیرگذار باشد و بحث صیانت از آب را عمومی کند.

لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در بخش خانگی و کشاورزی 
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب موضوعی مهم در آینده جهان و به ویژه کشور ما و منطقه غرب آسیا بوده و یکی از موضوعات مهم این است که باید فرهنگ استفاده از آب را در کشور و به ویژه در کشاورزی که بیشترین مصرف را دارد، اصلاح کنیم.

وی افزود: باید در کشور الگوهای آبیاری بهتر برای کشاورزی ارایه داده و در مصارف خانگی نیز اصلاح الگو و فرهنگ مصرف رخ دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نوسازی شبکه آب کشور را عامل دیگر کاهش مصرف آب در کشور دانست و گفت: نوسازی شبکه های آبیاری از این جهت مهم است که در حال حاضر بین 30 تا 40 درصد در کشور آب به دلیل فرسودگی سیستم های آبیاری هدر می رود.

وی ادامه داد: رویکرد مهم و جدی دولت در سطح کشور نسبت به موضوع آب وجود داشته و امید است با همکاری دولت، مجلس و مسئولان یک الگوی مصرف مناسب ایجاد شود.

یوسفی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه با موضوع آب یا انرژی می تواند در ایجاد فرهنگ مناسب مصرف در کشور کمک کرده و تاثیرگذار باشد.

گفتنی است نمایشگاه مصرف بهینه آب 7 تا ٩ اسفندماه در پارک ساحلی کیانپارس در کنار کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

این نمایشگاه در شش غرفه مختلف با هدف ارایه الگوهای مصرف به همراه اقلام فرهنگی از جمله بروشور، کتابچه، پوستر و لوازم التحریر برپا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار