اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

شوشان - عبدالرحمان نیک سرشت :

حکایت اعضای شورای پنجم شهر اهواز، با شهردار منتخب خود(منصور کتانباف)، نباید مثل داستان سوار شدن ملانصرالدین بر گرده ی خر شود و مدام بر سر انتصابات ریز و درشت، با هم اختلاف کنند. .

به هر حال، در این مدت کوتاه که از عمر شورای پنجم شهر اهواز می گذرد کم و بیش  مردم شهر دریافتند که اعضای این شورا، آنچنان بی میل، بی توقع و بی خواسته از مواهب قدرت نیستند و هر کدام به تناسب وزن خود، یک سری انتظار و خرده فرمایشاتی دارند.

با این توصیف، اغلب ناظرین سیاسی معتقدند، که اعضای شورای پنجم شهر اهواز، به مانند بعضی از اسلاف خود در دوره های قبل، به دنبال ماجراجوهایی سیاسی، قومی و رانتی سازمانی شده نیستند و نیز مطالبات زیاده خواهانه ی غیر متعارفی ندارند که خروجی کارکرد آنها، باعث بدنامی اجتماعی و اخلال در روند خدمات رسانی شود.

پس با درک این واقعیت، پی می بریم که غرولندهای منصور کتانباف، در جهت مستعفی شدن از آن بابت است، که او فکر می کند که شاید وجود همین خرده فرمایشات، موجب شود که چرخ ماشین کارآمدیش در پیچ و خم مدیریت شهری پنچر گردد و ناگاه از جاده ی کارآمدی منحرف گردد و در نهایت، شرمنده ی مردم شهر شود.

با درک این مساله و با توجه به موقعیت خاصی که امروزه شهر اهواز دارد و همیشه در راس اخبار رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی جهان است، بدینوسیله هر سگینال منفی خبری ممکن است موجب آبرویزی استاندار، شهردار و شورای پنجم شهر اهواز گردد، لذا، شواهد امر این طور نشان می دهد که دغدغه ی اصلی منصور کتانباف از این جهت است که دیگر طرفین ماجرا، گویی، نسبت  به درک این موضوع، بی توجه هستند و بر اساس وجود این ترس ما نباید فکر کنیم، که استعفای جناب آقای کتانباف، از سمت خود جدی نیست و صرفا یک تاکتیک سیاسی و یا جنبه ی فرمایشی دارد.

بنابراین، نگارنده بدلیل شناختی که روی اعضای شورای پنجم  شهر اهواز دارد، نیک می داند که بیشتر آنها با کتانباف در نوعی همگرایی ذاتی بسر می برند به خاطر این که، آنها چه بصورت تکی و یا گروهی انگیزه ی قوی و سرشاری دارند تا به عقبه ی مردمی خود ثابت کنند که با بعضی از اعضای سابق شورای شهر اهواز فرق دارند و آنها در خدمت مردم کمر همت گمارده و به نوعی دنبال این مسله هستند تا نشان بدهند که مصمم به براندازی رسم بد گذشته بر فضای شهر اهواز هستند.

آری، آنها به دنبال اثبات چیزی هستند که در همراهی با شهرداری محقق می گردد باخصوصیاتی چون منصور کتانباف، که اولا کارآمد و دوما فاقد هرگونه آمال و آروزی سیاسی، رانتی و قومی باشد.

به همین دلیل است که آن حضرات، با کتانباف بطور طبیعی در همگرایی بسر می برند و منطقی به نظر نمی رسد که آنها حاضر شوند که با استعفای منصور کتانباف موافقت کنند، به همین دلیل ساده، که هرآینه ممکن است، فردا مردم از آنها بپرسند که شما با این ۱۳ رای کاملی که به شهردار منتخب خود دادید با این ادعا، که وی دست پاک و کارآمد است پس، حالا، چه شده است، که شما نمی توانید با ایشان کار کنید .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
comment
0
0
comment نظر و صحبتهای شورای شهر چیست آیا حق با شوراست یا با شهردار مشخص است که شهرداری نتوانسته خواسته های شورای شهر مبنی بر توسعه مدیریت شهری جامه عمل بپوشاند و در بروکراسی اداری قوطه ور شده است . شورای شهر کاری فراتر از بروکراسی اداری می خواهند یعنی عملکرد انقلابی می خواهند .
comment
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
comment
0
0
comment متاسفانه شورا آنطور که اول کار نشان دادند که آمده اند برای توسعه شهر نبودند ومتاسفانه مانند شوراهای قبلی طمع سیری ناپذیر قدرت باعث شده که شهردار دلی برای کارکردن نداشته باشدوموقع انتخاب کردن شهردار بالابردن دستها به علامت پیروزی فقط نمایشی بیش نبود.زیرا همین اعضا شهردار را به مرحله استعفا برده اند زیرا انتظارات انتصاب برخی افراد نالایق کاری است که از عهده کتانباف خارج است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار