اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کمیته درآمدی شهرداری اهواز به ریاست منصورکتانباف، شهردار اهواز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شهردار اهواز فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در گفتار و رفتار همچون حضرت فاطمه الزهرا(س)، پیرو خط امامت، ولایت و اهل بیت باشیم.

وی سپس ضمن گرامیداشت ایام دهه ی فجر اظهار داشت: در این ایام نظام طاغوت و شاهنشاهی سرنگون شد، نظامی که همراهی قدرتهای بزرگ و استکبار جهانی به ویژه حکومت آمریکا را با خود داشت و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از سال 1342 که آغازگر نهضت اسلامی مبارزه با ظلم و ستم رژیم پهلوی بود، در سال 1357 به ثمر نشست. 

شهردار اهواز با تجلیل از نقش مهم مردم در پایداری نظام اذعان کرد: در طول چهل سال گذشته، مردم ایران نشان دادند که برای به ثمر نشستن آرمانهای انقلاب و حفظ نظام، هرگونه فشار و سختی را تحمل می کنند، اما آن چیزی که این مردم نمی توانند تحمل کنند، مساله ی تبعیض، بی عدالتی و سواستفاده است.

وی در تبیین این موضوع تشریح کرد: در جامعه ی ایده آل اسلامی تفاوت وجود دارد، اما تبعیض نیست. باید توجه داشت که این دو مقوله با هم متفاوت است. عدالت به معنای مساوات نیست، بلکه عدالت به معنای بهره مندی هر کس به میزان داشته ها و بضاعت اوست که شامل تحصیلات، مهارت، سابقه، فعالیت و .... می شود.

کتانباف تصریح کرد: خوشبختانه مسئولین عالی نظام اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری، جملگی خواستار رفاه برای مردم هستند، رفاهی جامع و کامل و این در برگیرنده ی تمام سطوح شامل معیشت، امنیت و همه ی آن چیزی که انسان ها برای بقا و تکامل به آن نیازمند هستند، می شود.
شهردار اهواز در ادامه به موضوع طرح بزرگ تهیه و توزیع فیش های انبوه در سطح شهر اشاره کرد و با تشکر از تلاش های انجام شده در این زمینه، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود زمان، باید همه ی نیروها جهت تولید 330 هزار فیش به صورت سالم، توزیع آنها به صورت صحیح و فضاسازی در رسانه های مختلف برای تبیین اهمیت پرداخت این فیش ها، بسیج شوند. مردم باید مطمئن باشند که برحسب قانون موظف به صرف این عوارض در اقدامات مربوط به نوسازی و خدمات شهری هستیم. باید به گونه ای اعتمادسازی کنیم تا مردم این عوارض سالیانه نوسازی و بهای خدمات را همچون قبوض دیگر در سبد هزینه ی خود قرار دهند و این موفقیت نهایی ماست.
وی به درخواست های مردمی اشاره کرد و گفت: در دیدارهای مردمی متعددی که در مساجد، سطح شهر و مکانهای دیگر داشتم، همواره شهروندان از شهرداری موضوعاتی از قبیل ریزگردها، مشکلات کارون، آب و فاضلاب، نبود اماکنی همچون مسجد، مدرسه، مرکز بهداشت و غیره را طلب می کنند، در حالیکه هیچ کدام از این موارد در اختیار و وظیفه ی شهرداری نیست،  و متاسفانه همین موارد در ادوار گوناگون باعث انتقاد از شهرداری ها شده است.

منصور کتانباف تاکید کرد: اما بنده به حکم وظیفه ی انسانی، همه ی این موارد را تا جاییکه می توانم از طریق دولت و مسئولین ذیربط پیگیری خواهم کرد. 

شهردار اهواز ادامه داد: مطالبات گسترده ی مردم از شهرداری، نشان دهنده ی ضرورت استقرار مدیریت واحد شهری است، در حالیکه نه تنها مدیریت یکپارچه شهری در کشور نداریم، بلکه مدیریت هماهنگ شهری نیز نداریم. جامعه ی شهرداری های ایران از نظر سازمانی در حال حاضر زیر نظر یک سازمان زیرمجموعه یک معاونت در وزارت کشور اداره می شود و این برای نیازهای یک مجموعه ی بزرگ که بخش مهمی از خدمات را به 71 درصد از جمعیت کشور( که در شهرها ساکن هستند) ارائه می کنند، کافی نیست و باید ساختارهای حمایتی بیشتری حتی در حد یک وزارتخانه تعریف شود.
کتانباف در عین حال، وظایف شهرداری را یادآور شد و گفت: علیرغم تمام این کاستی های موجود در ساختار، ما مکلفیم که وظایف ذاتی خودمان را به درستی، با کیفیت و سرعت انجام دهیم. درآمدزایی و تامین حقوق پرسنل اساس کار شهرداری هاست، اما قطعاً همه ی وظیفه ی ما نیست. 

وی از ضرورت تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، پلاکهای منزل و علائم ترافیکی، توجه به سیما و منظر شهری، اهتمام ویژه به فضای سبز، رفت و روب و جمع آوری پسماندها به عنوان حداقل وظایف شهرداری نام برد و معاونین و مدیران شهرداری را مکلف به پیگیری ویژه در خصوص صحت انجام این امور کرد.

شهردار اهواز با تاکید بر ضرورت  اصلاح و بروز رسانی سیستم ها، نرم افزارها و سخت افزارهای درآمدی بیان کرد: در کنار این امر ثبت اسناد هزینه و درآمد نیز باید در دستور کار قرار گیرد. این مساله در سیستم موجود است، اما باید همه ی داده ها یکپارچه شود. همانطوری که تا ساعت هفت صبح باید پیمانکار خدمات شهری، شهر را تمیز تحویل دهد، در همان روز باید کلیه ی کارکرد پیمانکار صورتجلسه شود و صورت وضعیت براساس همین مستندات، سریعاً رسیدگی و به امور مالی ارسال شود. تاخیر در این مراحل باعث بروز مشکلات زیادی برای طرفین قرارداد از قبیل تضییع حقوق طرفین، بی نظمی مالی، عقب افتادن حقوق کارگران و ... می شود. 

کتانباف در پایان سازمان پسماند را موظف کرد جهت اجرای صحیح این امور در کنار معاونت خدمات شهری، روزانه کیفیت و کمیت خدمات را بررسی و نظارت کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار