اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
نماینده مردم آبادان در مجلس:
شرفی با بیان اینکه پروژه‌های انتقال آب با تأثیر برخی از افراد با نفوذ سبب هدررفت سرمایه‌های ملی شد، گفت: حاصل اجرای این پروژه با فشار افراد با نفوذ تبدیل شدن دشت حاصلخیز خوزستان به کانون ریزگرد است.
غلامرضا شرفی اظهار کرد: در بحث انتقال آب خوزستان می‌بینیم آنچه در این مدت انجام شده به پشتوانه برنامه ریزی صحیح و یک منطق کارشناسی نبود.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه گاهی برخی از نیازها ما را به انجام کارهایی که ضرورت ندارد، وا می‌دارد، عنوان کرد: اگر در بحث انتقال آب بین حوزه‌ای کارها منطقی، کارشناسی و قابل دفاع بود ما شاهد اجرای این پروژه‌ها با ملاحظات نفوذی، خان بازی، شخصیت بازی و دست‌های پشت پرده نبودیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های انتقال آب با تأثیر برخی از افراد با نفوذ سبب هدررفت سرمایه‌های ملی شد، افزود: حاصل اجرای این پروژه با فشار افراد با نفوذ تبدیل شدن دشت حاصلخیز خوزستان به کانون ریزگرد است و تالاب‌ها و مرداب‌هایی که می‌توانستند هزاران فرصت شغلی برای مردم ایجاد کنند امروز به کویر تبدیل شده‌اند. این آسیب‌های وارد آمده به محیط زیست نشان می‌دهد که عقلانیتی پشت اجرای این پروژه‌ها نبوده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس مطرح شدن این موضوع که قوه قضائیه به‌عنوان مدعی‌العموم وارد این مسئله شود را انداختن توپ در زمین دیگری تعبیر می‌کند و گفت: مگر نهادهای بازرسی و نظارتی در کشور کم هستند؟ اگر این نهادها کارهای خود را به خوبی انجام می‌دادند ضرورتی مبنی بر ورود قوه قضائیه به این مسئله وجود نداشت. چرا ما باید از کم‌کاری دیگران بگذریم و بگوئیم قوه قضائیه باید در این مسئله ورود کند؟

وی بیان کرد: نباید کار به جایی برسد که ما انتظار ورود قوه قضائیه برای این موضوع را داشته باشیم و وقتی آسیب زدن این پروژه‌ها به منابع برای همه محرز شده باید جلوی آنها گرفته شود تا قوه قضائیه در این زمینه کارهای تکمیلی را به سرانجام برساند.


/فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار