اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
همایون یوسفی:در برنامه بودجه سال 97 نیز مبلغ 70هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شده تا بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و دارو حل شود.
همایون یوسفی روز جمعه در آیین پایانی بیست و یکمین همایش سراسری دانشجویان داروسازی کشور در گیت بوستان اهواز،افزود: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه رشته داروسازی کمبود منابع مالی است.

وی با بیان اینکه این کمبود در حوزه تولید، توزیع و سطح داروخانه ها وجود دارد اظهارکرد: اگر چاره ای در این خصوص اندیشیده نشود این صنعت مهم اشتغالزا، دچار مشکل می شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مبلغ 35 هزار میلیارد ریال تصویب کرد تا از طریق دانشگاه های علوم پزشکی به تولیدکنندگان، توزیع کنندگان دارو و داروخانه داران کشور تزریق شود.

حمایت از قشر نخبه ضعیف است
وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت قانونی از قشر نخبه ضعیف است و باید تقویت شود گفت: برخی اقدامات خواسته یا ناخواسته موجب تضعیف جامعه نخبه کشور می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی جزو ذخایر اجتماعی کشور محسوب می شود افزود: هر کشوری که ذخایر اجتماعی بیشتری داشته باشد راه تعالی و توسعه پایدار را بهتر طی می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه پایدار کشور بی توجهی به حفظ، ارتقا و توسعه ذخایر اجتماعی از جمله جامعه پزشکی، مهندسان و وکلا است. اگر می خواهیم جامعه پویاتری داشته باشیم باید به این ذخایر بیشتر توجه شود.

یوسفی با بیان اینکه فضای رسانه ای باید برای حفظ نخبگان تغییر جهت دهد افزود: یکی دیگر از راه های ارتقای جایگاه اجتماعی نخبگان توجه به مسایل قانونی است. 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص اهمیت جایگاه خوزستان در توسعه کشور گفت: تا پیش از جنگ تحمیلی خوزستان 50 درصد بار اشتغال کشور را برعهده داشت اما امروز این استان با مشکل بیکاری درگیر است. اگر خوزستان پیشرفت کند در تمام کشور شاهد توسعه پایدار خواهیم بود.

بنابراین گزارش، بیست و یکمین همایش سراسری دانشجویان داروسازی کشور با حضور مشاور وزیر بهداشت، قائم مقام معاونت آموزشی وزرات بهداشت، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت به مدت سه روز در اهواز برگزار شد.

/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار