اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان در نشست مشترک با شهردار و شورای شهر اهواز از افزایش 15 درصدی بودجه عمرانی استان در سال 97 خبر داد.
در این نشست که با حضور شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، فلسفی و باباپوررییس و نایب رییس، کعب عمیر، حجه الاسلام موسی پور، حیدری، حاجتی، سنواتی، ایزدی و موسوی زاده از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، استاندار خوزستان پس از استماع سخنان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، نکاتی را در خصوص عملکرد دولت در بیان کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اقدامات حوزه های زیرساختی آب در استان گفت: در تلاش هستیم آب شرب اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و همه شهرها و 1600روستایی که مشمول طرح غدیر هستند از کارون قطع شده و از کرخه تامین شود که اعتبار سال گذشته 75 میلیارد تومان بوده که 66 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. امسال از 1200 میلیارد تومان پیش بینی شده 1000میلیارد تومان توسط دولت تامین شده است و 600 میلیارد تومان کار شده است و با سرعت و جدیت قرارگاه در حال کار است.

وی افزود: از سال 87 تا 95 کلا 1000میلیارد تومان هزینه شده است، در حالیکه 1200میلیارد در همین مدت کوتاه هزینه شده است. این نشان دهنده ی عزم دولت برای توسعه زیرساخت های آب درخوزستان است. اگر به همین سرعت کار پیش برود، تعهدات قرارگاه تا سه سال دیگر به پایان می رسد و به امید خدا در نهایت آب شرب را از رودخانه دز که بهترین کیفیت را داراست تامین می کنیم.

استاندار خوزستان به پروژه های تامین آب شرب و 19 هزار هکتار زمین کشاورزی باقی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: جهت شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و شمال شرق خوزستان با اعتبار 400میلیون دلار امیدواریم در سه ماه نخست 97 آغاز عملیات اجرایی شروع شود. فاینانس و سایر مقدمات پروژه انجام شده است. جهت شهرهای جنوب شرق استان نیز پروژه با 680 میلیون دلار در مراحل فراخوان و مناقصه است.

شریعتی با اشاره به موضوع سد گتوند اظهار داشت: بنده صحبت کردم و اعلام کردند که سد گتوند، مدیریت مخزن می شود و فعلا نیازی به لوله کشی نیست.

این مقام مسئول به اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: تاکنون برای اهواز و خوزستان امسال 400میلیارد تومان برای پروژه های فاضلاب ابلاغ شده است. کلکتور شرق اهواز را به میزان 30 کیلومتر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به مبلغ 460 میلیارد تومان مجوز گرفتیم و اخیرا در مرحله فراخوان مناقصه است.

استاندارخوزستان از بهره برداری از تصفیه خانه شرق اهواز در سه ماهه نخست سال 97 خبر داد و گفت: در سال 93 شورای اقتصاد، اعتبار لازم برای تصفیه خانه غرب اهواز تصویب کرده بود، ولی تا حدود 10ماهه پیش قدمی در این راستا برداشته نشده و امیدواریم در سه ماهه ی نخست 97 عملیات اجرایی در چنبیه ( محل تصفیه خانه قدیم) به روش پیشرفته MLE آغاز شود و به موازات آن کلکتور غرب نیز احداث می شود. به این ترتیب کل فاضلاب به این دو تصفیه خانه هدایت می شوند و هر کدام از 100 هزار مترمکعب آب برای کشاورزی، صنعت و محیط زیست تحویل می دهند و فاضلابی به کارون نمی رود.

شریعتی ادامه داد: از محل رفع آلودگی های کارون 58 میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است که در اهواز و شوشتر هزینه می شود. آقای کریمی(مدیرعامل آبفا) طرحی دارد که از محل این اعتبارات جلوی ورود بخشی از فاضلاب ورودی به کارون را می گیرد. این هم اعتباری بود که هر سال تصویب می شد ولی تخصیص داده نمی شد. امسال برای نخستین بار توانستیم این موضوع را احقاق کنیم.

وی ضرورت صرفه جویی در انرژی بویژه آب را یادآور شد و گفت: به همین منظور هیاتی به هلند به عنوان بهترین کشور در زمینه ی صرفه جویی در آب اعزام شد. این هیات با تجربیات گرانبهایی از صرفه جویی در آب در حوزه های مختلف بویژه کشاورزی به استان برگشته اند و بزودی این تجربیات را اجرایی خواهیم کرد.

غلامرضا شریعتی در ادامه به بودجه سال 97 استان اشاره کرد و گفت: خوزستان تنها استانی است که اعتبارات عمرانی استانی آن در سال آینده 15 درصد افزایش یافته است و به 2580 میلیارد تومان رسیده است. سال 96 هم نسبت به سال 95، 97درصد افزایش پیدا کرده بود و اینها غیر از پروژه های ملی است که تاکنون 800 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است و امید داریم تا پایان سال تخصیص جدیدی که مبلغ قابل توجهی است به خوزستان برسد.

استاندار خوزستان به اقدامات انجام شده در کلانشهر اهواز اشاره کردو گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه های مختلف زیرساختی ترافیکی و عمرانی به صورت همزمان در حال انجام است که در نوع خود بی سابقه است. اقداماتی که به سبک شدن ترافیک، کاهش مصرف سوخت، تسهیل تردد و...در شهر کمک شایانی می کند. بنده هم از این روند خدمت حمایت می کنم و در کنار شهرداری و شورای شهر هستم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در پروژه هایی که با شهرداری اهواز تفاهم کردیم، اگر تخصیص لازم برسد 15 میلیارد را به پروژه های شهری اهواز تزریق می کنیم. اکنون 5 میلیارد تومان به پروژه پل نهم اختصاص دادیم و این پروژه را بعد از مدتها فعال کردیم و پیمانکار قول داده است که تا پایان شش ماهه نخست سال 97 یک پل را تحویل دهد و لازم است شهرداری هم جاده های دسترسی را مهیا کند. در حال تلاش هستیم برای عملیات اجرایی پل دوم در سال 97 انجام دهیم.

وی گفت: در سال 97 در صدد هستیم علاوه بر سایر پروژه ها، برای افزایش روحیه شهروندان طرح های گردشگری و تفریحی جدیدی را در اهواز احداث کنیم که مقدمات آن در حال انجام است.

استاندار خوزستان پیشنهاد کرد: هیات عالی با حضور بنده، نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، نمایندگان شورای شهر و سایر بزرگان استان و اهواز به صورت ماهیانه ویژه مسایل شهر اهواز تشکیل شود و در آن به مسایل و مشکلات رسیدگی شود.

غلامرضا شریعتی گفت: مسئولین عالی نظام در قوای مختلف به توسعه ی استان علاقه مند هستند. بارها مسئولین عالی رتبه در جلسات جداگانه به بنده گفته اند که رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه ای نسبت به خوزستان دارند و حتی در مساله ی اختصاص اعتبارات ریزگردها از محل صندوق ارزی توسعه، هنگامی که طرح توجیهی مقابله با ریزگردها، را شنیدند، سریعاً موافقت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار