اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
شهردار اهواز در نشست مشترک با استاندار خوزستان:
کتانباف : در این شش ماه با وجود مشکلات زیاد، کارهای نیمه تمام را راه اندازی کنیم و در هر محله ای کاری را انجام دهیم تا مردم امیدوار شوند.
کتانباف شهردار اهواز، فلسفی و باباپور رییس و نایب رییس شورای شهر، کعب عمیر، حجه الاسلام موسی پور، حیدری، حاجتی، سنواتی، ایزدی و موسوی زاده از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد و شهردار اهواز با تشکر از حمایت های استاندار خوزستان و شورای اسلامی شهر به بیان نکاتی از وضعیت موجود و عملکرد شهرداری پرداخت.


منصور کتانباف به ساماندهی دستفروشان خیابان 24 متری پردیس اشاره کرد و گفت: اخیرا 175 دستفروش در بازارچه پردیس ساماندهی شد که هر کدام دارای غرفه شدند و علاوه بر رفع مشکل سد معبر و نازیبایی  در خیابان 24 متری پردیس، این افراد دارای یک شغل با منزلت اجتماعی نیز شدند و به تدریج قصد داریم آموزش های لازم را به این غرفه داران ارائه کنیم . در واقع این ساماندهی آغاز یک تحول مثبت برای این افراد و شهر است و می بینید که با هزینه ی اندک توانستیم 175 شغل پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: حدود شش ماه است که برای تحویل گرفتن زمین هایی با کاربری بازارچه پیگیری می کنیم که امیدواریم با حمایت های استاندار این موضوع زودتر محقق شود تا بتوانیم از این زمین ها جهت احداث بازارچه های جدید استفاده کنیم.

شهردار اهواز با تبیین اهمیت انضباط اجتماعی گفت: دولت برای هر شغل حدود 100میلیون تومان هزینه می کند و اگر از شهرداری حمایت شود، با حداقل هزینه 15 هزار شغل ایجاد می شود که 10 هزار شغل حاصل ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در بازارچه ها است و 5 هزار شغل هم مربوط به مسافرکش های غیررسمی می شود.

کتانباف در ادامه به مشکل سکونتگاههای پرخطر در منبع آب اشاره کرد و گفت: حدود870 منزلگاه پرخطردر این منطقه وجود دارد که  2000 خانوار در آنها زندگی می کنند که اگر در این زمینه سریع تر اقدامی انجام نشود با کوچکترین لغزش کوه فاجعه ای را شاهد خواهیم بود.

شهردار اهواز ادامه داد: در این زمینه وظیفه ی شهرداری تنها ارائه اخطارهای لازم و انعکاس موضوع با شورای تامین استان است که در این زمینه بارها اقدام کرده ایم. البته علاوه بر مساله قانونی، شهرداری توان جابجایی این خانوارها را ندارد، با این وجود ما آماده ی هرگونه همکاری هستیم.

وی با اعلام اینکه 20 محله کم برخوردار در شهراهواز داریم افزود: در محلات کم برخوردار حدود 300 هزار نفر زندگی می کنند که از حداقل امکانات نیزبهره مند نیستند، از استاندار محترم خواهش می کنم اگر در بودجه ی کشوری امکان اختصاص ردیفی جداگانه به این موضوع نیست، در استان به این 20 محله، ردیفی را اختصاص دهند.

این مقام مسئول به مطالبات شهرداری اهواز از ارگانهای مختلف اشاره کرد و گفت: ما تنها از نیروهای مسلح در اهواز 103 میلیارد تومان طلب داریم. در این زمینه هم از طریق ارتباطات و رایزنی های مختلف تلاش برای وصول این طلب را آغاز کرده ایم. حدود 115 میلیارد تومان نیز به جز مباحث آلایندگی و غیره از مجموعه نفت طلب داریم که به زودی ملاقاتی با وزیر نفت خواهم داشت و می توانیم به تفاهم خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.


کتانباف ادامه داد: در برنامه 5 ساله توسعه ی اهواز که توسط دانشگاه شهید چمران، در حال آماده سازی است، دو رقم برای توسعه ی اهواز ذکر شده است ( که اگر رقم کمتر را درنظربگیریم)در عرض 5 سال 7000میلیارد تومان بدون احتساب هزینه های جاری برای توسعه ی شهر اهواز نیاز داریم و با احتساب 800میلیارد تومان هم هزینه های جاری، سالیانه حداقل به 2200 میلیارد تومان نیاز داریم که سال 96 تا به امروز فقط درآمد ما 600میلیارد تومان (نقدی و غیرنقدی) شده است  در حالیکه 800میلیارد تومان هم بدهی داریم. با این شرایط راهی جز اخذ مطالبات، استفاده از تسهیلات، فروش اموال و سرمایه گذاری نداریم.

شهردار اهواز با اشاره به تنگناهای دولت در زمینه اعتبارات، گفت: علیرغم این موضوع، ما توقع داریم دولت خیلی بیشتر در مسایل اهواز مشارکت داشته باشد. این شهر با کمبود جدی زیرساخت های متعدد درحوزه های مختلف روبه رو است.

وی افزود: قبلا دولت بخش عمده ی هزینه های تامین اتوبوس را تقبل می کرد، اما در حال حاضرما به 50درصد مشارکت دولت هم راضی شدیم. امیدواریم وعده های دولت در این زمینه محقق شود، زیرا با استانداردهای لازم فاصله ی زیادی داریم و کمبود اتوبوس به شدت در اهواز احساس می شود.

منصور کتانباف به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری اشاره کرد و گفت: تونل قطار شهری دستگاه TBM بعد از 82 روز به پارک حجاب رسید و الان به سمت دانشگاه حرکت می کند. با مدیرعامل کیسون هم صحبت شد و وی هم قول ادامه ی کار را داده است. طی روزهای آینده  مبلغی را جهت فعال ماندن کارگاه به پروژه تزریق می کنیم. اما قطعاً باید فکر اساسی برای این پروژه ملی کرد. در خصوص اوراق مشارکت از طریق دفترمجمع تشخیص مصلحت نظام و چند تن از مقامات و سرداران خوزستانی پیگیر موضوع هستیم.

شهردار اهواز در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه بسیاری از شهرها و تمدن ها در کنار راه ها و رودخانه ها شکل گرفته اند اذعان کرد: کارون در اهواز یک فرصت است. شهرداری در ادوار مختلف در زمینه ی زیباسازی، ساحل سازی و فضای سبز و...میلیاردها تومان هزینه کرده است. اما عدم وجود مدیریت یکپارچه و واحد بروی رودخانه سبب عدم استفاده از پتانسیل های گسترده کارون شده است. خوشبختانه دیدگاه استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان آب و برق در این خصوص مثبت است و امیدوارم با مدیریت استاندار در این زمینه به توافق برسیم.


منصور کتانباف لزوم ایجاد تعلق خاطر به اهواز را یادآور شد و گفت: نباید در بیان کاستی ها تا جایی پیش برویم که خودمان هم باورمان شود که دیگر امیدی به بهبودی اهواز نیست. ریزگردها قطعاً یکی از مشکلات اساسی اهواز و خوزستان است، اما داده های علمی می گویند که هوای شهرهای بزرگ دیگر ایران از اهواز بسیار خطرناک تر است. پس چرا عنوان آلوده ترین شهر جهان را مدام برجسته کنیم؟!

وی بر لزوم تقویت حس امید در میان شهروندان اهوازی تاکید کرد و افزود: وقتی حس تعلق خاطر در میان مردم اهواز تقویت شود، شهروندان احساس مالکیت و مسئولیت کرده و در اداره ی شهر مشارکت و نظارت می کنند. اگر این اتفاق بیافتد و مردم وارد صحنه شود، دیگر هیچ چیزی مانع توسعه ی شهر نمی شود.

شهردار اهواز در پایان گفت: با حمایت شورای شهر و استاندارخوزستان توانستیم در این شش ماه با وجود مشکلات زیاد،  کارهای نیمه تمام را راه اندازی کنیم و در هر محله ای کاری را انجام دهیم تا مردم امیدوار شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار