اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
 قسمت‌هایی از گفتگوی صادق زیباکلام با روزنامه هفت صبح:

- من از سال 86 که عضو پاره‌وقت دانشگاه آزاد شدم حقوقم چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان در ماه بود و ظرف 10 سال گذشته سالی حدود 100هزار تومان اضافه شد. آخرین حقوقی که گرفتم برای دی امسال حدود یک میلیون و 700 هزار تومان بود. در حال حاضر نیز فیش حقوقی سال 94-93 را نیز دم دست خودم دارم که نشان می‌دهد آن سال حدود یک ملیون و 400 هزار تومان حقوق می‌گرفتم.

- آقای دکتر جاسبی اصراری نداشت که برای دانشگاه آزاد حتما هیات‌علمی تمام‌وقت استخدام بکنند. دکتر جاسبی موافق آن بود که در شهرهای مختلف کشور اگر اساتید برجسته هستند، در دانشگاه آزاد همان شهرها تدریس کنند. این سیاست را آقای جاسبی در واحد علوم تحقیقات نیز بسیار جدی دنبال کرد.

- خود آقای دکتر فرهاد رهبر عضو هیات‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و دستیار ارشد ایشان جناب دکتر صادقی مقدم عضو تمام‌وقت دانشکده حقوق دانشگاه تهران هستند یا از طرفی معاون وزیر علوم که می‌گوید صادق زیباکلام خلاف عمل کرده، عضو تمام وقت دانشکده فنی دانشگاه تهران هستند. آقای شریعتی نیاسر خود شما که معاون وزیر علوم هستید آیا از دانشکده فنی دانشگاه تهران استعفا داده‌اید؟ آقای دکتر صادقی مقدم از دانشکده حقوق دانشگاه تهران استعفا داده‌اند؟ آقای دکتر فرهاد رهبر که رئیس دانشگاه آزاد است آیا از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران استعفا داده‌اند؟ ما تعداد بی‌شماری نماینده مجلس داشتیم و داریم که عضو هیات علمی تمام‌وقت دانشگاه‌های مختلف بوده‌اند. کدام یک از این افراد استعفا دادند؟

- در این مدت آقای دکتر ولایتی در صحبت‌های مختلف خود گفته‌اند دانشگاه آزاد نمی‌تواند پذیرای استادی باشد که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. آقای دکتر فرهاد رهبر نیز چنین جملاتی را بیان کرده‌اند. بعد از گفتن این صحبت‌ها و بعد از اینکه من به مدت 10سال با واحد علوم تحقیقات همکاری داشته‌ام ناگهان قراردادم لغو می‌شود، به نظر شما کدام حرف‌ها را باور کنم؟ اگر جای من باشید کدام را باور می‌کنید؟

- فشارهای زیادی وجود داشت که آن زمان که آقای دکتر دانشجو وزیر علوم آقای احمدی‌نژاد بودند من از دانشگاه تهران بازنشسته شوم. پرونده من را از کارگزینی خواسته بودند. اخراجم نمی‌توانستند کنند اما می‌توانستند بازنشسته‌ام کنند. آقای دکتر فرهاد رهبر نگذاشت و در برابر آقای کامران دانشجو ایستاد. در تمام مدتی که ایشان رئیس دانشگاه تهران بودند من شهادت می‌دهم آقای دکتر رهبر کسی را اخراج نکردند، به خصوص بعد از جریانات 22خرداد1388. نه کسی را اخراج کردند و نه کسی را به زور بازنشسته کردند. انصافا بگویم واقعا خیلی خوب عمل کردند. کافی است عملکرد ایشان را مقایسه کنید با ریاست دانشگاه‌های سراسری دیگر در بعد از سال 1388. دست‌کم در مورد من اگر آقای دکتر فرهاد رهبر در میان نبود، من را بازنشسته کرده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار