اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال ۹۶ سال بسیار سختی بود و طی آن شاهد کلکسیونی از حوادث در کشور بودیم .
 رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال ۹۶ سال بسیار سختی بود و طی آن شاهد کلکسیونی از حوادث در کشور بودیم .

معاون وزیر کشور: سال 96 کلکسیونی از حوادث بود
به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، اسماعیل نجار یکشنبه در گردهمایی مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور در هتل نیشکر اهواز گفت: امسال از سیل و ریزگرد گرفته ، تا حادثه نفت کش سانچی و سقوط هواپیمای یاسوج همه و همه مسایل و مشکلات دردناکی بود که طعم تلخشان را چشیدیم.

وی گفت: در حادثه سقوط هواپیما تهران به یاسوج علاوه بر شرایط موجود دیدن خانوادهایی که عزیزانشان را از دست داده بودند موجب شد برما خیلی سخت بگذرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: وقتی برای پایین آوردن اجساد نیروها را آماده کردیم بسیاری از خانواده ها خودشان اعلام کردند ما حاضر نیستیم به خاطر پایین آوردن جنازه ای جان کسی به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران از بیرون خوب به نظر می رسد اما وقتی وارد مدیریت بحران شوید میبیند که پر از استرس لحظه به لحظه است برای همین من به سهم خودم از همه مدیران اجرایی و مدیران بحران قدردانی می کنم.

نجار با اشاره به نقش رسانه ها و فضای مجازی در بحران های رخ داده اظهار کرد: اگر در هنگام حوادث با انتشار مطلبی آرامش مردم را به هم بزنیم و نا آرامی را تشدید کنیم مرتکب گناهی نابخشودنی شده ایم.

وی با بیان این که عمده حوادث بزرگ پنجشنبه و جمعه اتفاق می افتد توضیح داد: وقتی زلزله ای رخ می دهد پیام آن بلافاصله روی تلفن همراه من می آید ، تا بفهمم چند ریشتر است عمر من هم به اندازه آن کم می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: ما مسئولیم و نسبت به همه اتفاقاتی که حتی بحران محسوب نمی شود هم احساس مسئولیت می کنیم .

وی با یادآوری زلزله کرمانشاه گفت: حادثه تلخ و بزرگی بود که نیمه شب در کرمانشاه به وقوع پیوست اما با همه تلخی ها، سختی ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد شاهد خلق حماسه ای توسط مردم بودیم که پس از پیام رهبر انقلاب شروع شد و نمی شود با زبان آن را وصف کرد چراکه بی بدیل بود.

** در سرپل ذهاب هیچ کس در چادر زندگی نمی کند

نجار با تشریح وضعیت کنونی آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب تصریح کرد: قسم میخورم هم اکنون در سرپل ذهاب یک نفر در چادر زندگی نمی کند و همه در کانکس هستند البته در کنار کانکسهایشان چادر دارند اما برای کاربری انباری است.

وی بیان کرد: البته زندگی در کانکس خود شرایط خاصی دارد که خوب یا بد آن باید تحلیل شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به حوادثی که در کشور رخ میدهد راهی جز پیشگیری نداریم.

وی اساس مقابله با بحران ها را پیشگیری خواند تصریح کرد: پیشگیری سخت نیست و پول هم نیاز ندارد به عنوان مثال همان زمانی که کسی اقدام به ساخت خانه می کند اگر با همان پولی که در اختیار دارد اصولی کار کند در شرایطی مانند زلزله اتفاقی نمی افتد.

نجار گفت: آیا وقت آن نرسیده به جای توجه به نمای ساختمان به کیفیت آن بیندیشیم؟ آیا وقت آن نرسیده که پیمانکار عبرت بگیرد.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه به خاطر محاسبه غلط در ساخت و ساز خانه ۳۶نفر در یک جشن تولد جان خودشان را از دست دادند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: مدیران بحران لازم است از همه دستگاه ها مطالبه داشته باشند.













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار