اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
فرمانده انتظامی خوزستان:
سردار حیدر عباس زاده: شاخص رخداد جرایم خشن در استان در 11ماهه امسال درمقایسه با سال گذشته 13 درصد کاهش نشان می دهد.
سردار حیدر عباس زاده یکشنبه در نشست با رسانه های استان در محل فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: پلیس خوزستان در این مدت زمینه جرایم قتل86 درصد ، سرقت مسلحانه 90 درصد، در سرقت های به عنف 97 درصد و تجاوز به عنف 96 درصد کشف داشته است.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده ،با شناسایی 95 درصدی عاملان این نوع جرایم مواجه شویم.

وی بیان کرد: با تلاش های گسترده پلیس استان در ماه های اخیر وضعیت امنیتی، انتظامی و ترافیکی استان به سطح بهتری رسیده است.

وی افزود: شاخص های امنیتی در سطح استان نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده نگاه مردم نیز به نیروی انتظامی تا حدودی بهبود یافته است. 

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در حوزه امنیت عمومی درگذشته نگرانی های زیادی برای مردم استان به خصوص در حوزه جرایم خشن، ایجاد شده بود که با تلاش های فراوان و برنامه ریزی دقیق بخش عمده ای از این نگرانی برطرف شده است .

وی بیان کرد: سرقت مسلحانه، آدم ربایی، شرارت و قتل ازجمله جرایمی است که همواره باعث ایجاد نگرانی در جامعه شده که در سال جاری برای برخورد با این جرایم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شد و تا اندازه زیادی درصد این جرایم در استان کاهش یافت.

سردار عباس زاده با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی پلیس کشف جرایم است ، اظهار کرد: تجربه نشان داده کشف جرم باعث کاهش جرایم و ارتقای امنیت در جامعه می شود لذا با تلاش های شبانه روزی پلیس استان ، موفقیت های خوبی در سال جاری دراین زمینه رقم خورد.

وی بیان کرد : در حال حاضر از هر یک هزار جرم در استان بیش از 790 جرم شناسایی و کشف می شود که نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است .

فرمانده انتظامی خوزستان گفت : همچنین در بحث تیراندازی های سطح شهر نیز که یکی از دغدغه های جدی مردم استان بوده، در سال جاری با کاهش10 درصدی محقق شد و شاخص کشف دراین حوزه 69 درصد ثبت شد.

وی گفت: یکی از دیگر موفقیت های پلیس استان در زمینه کشف گروگان گیری است که در سال جاری صد در صدی محقق شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در موضوع شرارت نیز 82 درصد در سال جاری (40درصد افزایش ) و در کشفیات سلاح های جنگی و شکاری غیرمجاز 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم .

سردارعباس زاده گفت: بیکاری، حاشیه نشینی، سطح پایین تحصیلات، اعتیاد و موارد مختلفی در سطح جامعه می تواند از انگیزه های جرم باشد اما پلیس استان در زمینه برقراری نظم عمومی و امنیت جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: در سال جاری 6 تن و 249 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش داشت و دراین زمینه 290 قاچاقچی مواد دستگیر و 133 دستگاه خودروی حمل مواد نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین به تمهیدات پلیس استان در شب چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی استان برای برقراری نظم و امنیت در این روز برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده و تاکنون مواد محترقه فراوانی را کشف کرده است.

وی همچنین از خانواده ها خواست در این ایام توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند و از دسترسی ان ها به مواد محترقه جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: امسال 971 هزار و 785 عدد مواد محترقه پرخطر و کم خطر از سطح استان جمع آوری شده که در مقایسه با سال گذشته 327 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین در حوزه پلیس فتا تلاش های خوبی صورت گرفته و 95 درصد پرونده های این حوزه به شناسایی و دستگیری متهمان منجر شده است.

سردار عباس زاده همچنین برقراری امنیت و کنترل ترافیکی برای تردد راهیان نور در مناطق مختلف استان را از جمله برنامه ها و رسالتهای ویژه پلیس استان در ایام نوروز 1397 برشمرد. 

/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار