اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
سومین دوره رقابت های بین المللی جام فجر؛
دختر وزنه بردار خردسال کشورمان با هماهنگی مسئولان فدراسیون در حاشیه مسابقات وزنه برداری جام بین المللی فجر در اهواز به روی تخته رفتند.
 سومین دوره رقابت های بین المللی جام فجر با حضور 10 کشور جهان به میزبانی اهواز برگزار شد که در این بین 2 وزنه بردار دختر هشت و 6 ساله پیش از آغاز مراسم اختتامیه این رقابت ها به روی تخته رفتند و به صورت نمادین وزنه زدند.

آیسان ادیب از اردبیل و یگانه خدابنده از شوشتر خوزستان به عنوان 2 دختر وزنه بردار کشورمان برای اولین بار در یکی مسابقه بین المللی به روی تخته رفتند تا این کار آغازی برای فعالیت وزنه برداری در بین بانوان باشد.

اگر چه ابتدا با ورود این دو دختر خردسال به سالن مسابقات برای مهار وزنه مخالفت شد اما با وساطت استاندار خوزستان هر دو دختر به روی تخته رفتند. 

آیسان ادیب وزنه برار هشت ساله که نام او این روزها در فضای مجازی شنیده شده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این که توانستم در مقابل حاضرین در سالن وزنه بزنم و مورد تشویق آن ها قرار گیرم بسیار خوشحالم.

وی افزود: روز اول مسابقات از اردبیل به اهواز آمدم تا وزنه بزنم اما به من اجازه ندادند که بسیار ناراحت شدم اما خوشحالم که امروز به روی تخته رفتم و توانستم دو حرکت یک ضرب و دو ضرب انجام دهم.

ادیب ضمن تشکر از مربی سازنده خود گفت: من نمی خواستم وارد این رشته شوم اما هر بار که وزنه زدم با تشویق عمویم که خود وزنه بردار است، رو به رو شدم.

در ادامه یگانه خدابنده دیگر خردسال وزنه بردار کشورمان گفت: من پدرم را خیلی دوست دارم چرا که باعث تشویق من به این رشته شد و امروز بسیار خوشحال هستم که در کنار او وزنه زدم.

وی خطاب به کودکان هم سن و سال خود گفت: من رشته وزنه برداری را خیلی دوست دارم و به همه بچه ها سفارش می کنم برای جلوگیری از مریض شدن،ورزش کنند.

در ادامه علی طریقت نایب رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: باعث افتخار است که امروز شاهد وزنه زدن دو کودک خردسال در یک مسابقه بین المللی بودیم و معتقدم اگر به بانوان وزنه بردار میدان داده شود انگیزه آن ها برای درخشش در این رشته دوچندان می شود.

وی با اشاره به این که آینده وزنه برداری بانوان کشور بسیار درخشان است افزود: سال گذشته مسابقات جام فجر با حضور یک داور خانم برگزار شد در حالی که در مسابقات امسال 14 داور خانم حضور داشتند.

نایب رییس فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: بعد از گذشته هشت ماه با انجام مراحل مختلف تیم های ملی نوجوانان و جوانان بانوان را راه اندازی کردیم که پس از برگزاری یک اردوی هشت روزه از آن ها آزمایش دوپینگ به عمل خواهد آمد که بعد از مشخص شدن نوع لباس و نحوه پوشش راهی مسابقات بین المللی می شوند.

سومین دوره رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر با قهرمانی ایران به پایان رسید همچنین تیم های سوریه و نپال دوم و سوم شدند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار