اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
شهردار الوان در گفتگو با شوشان:
خنفری: تمام خیابان ها، معابر، پیاده روها، مسیرهای ورودی شهر الوان از لحاظ روشنایی تامین شده است همچنین مبلمان شهری و تمام امکانات رفاهی در پارک ها برای اسکان مهمانان فراهم شده است.
هاشم خنفری شهردار شهر الوان به مناسبت هفته طبیعت و نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز در گفتگو با شوشان بیان کرد: همزمان با روز طبیعت در شهر الوان تعداد 120 اصله درخت نخل با حضور اعضای شورای شهر و تعدادی از خیرین این شهر کاشته شد.

خنفری افزود: متاسفانه در گذشته نخل هایی کاشته شده و به دلیل کم توجهی و کاشت ضعیف 90 درصد آن از بین رفته است، طی برنامه در روزهای آینده تعداد نخل های کاشته شده را به 600 الی 700 اصله نخل برسانیم.


شهردار الوان درخت خرما را نماد ایستادگی، استقامت و نماد خوزستان دانست و اظهار کرد: درخت خرما میراث ارزشمند، طبیعی و موثر برای فضای سبز است که ضمن هویت بخشی به شهر مظهر خلقت خداوند است.

همچنین در هفته طبیعت شرکت پاک چوب در یکی از محوطه های شهرداری اقدام به واگذاری بیش از چند هزار اصله درخت با انواع گوناگون کرده است که در این هفته به تدریج توسط مردم کاشته خواهند شد.

خنفری به فواید کاشت درخت نخل اشاره کرد و گفت: درخت نخل مزین به نام امام علی (ع) است و بدلیل سریع الرشد بودن و طول عمر حدود 100 سال آن، بهترین درخت برای کاشت در شهر است که می توان بعد از به ثمر رسیدن حدود 300 کیلو خرما دهد.

وی در ادامه برنامه های شهرداری شهر الوان برای میزبانی از مهمانان نوروزی را بیان کرد و گفت: تمام خیابان ها، معابر، پیاده روها، مسیرهای ورودی شهر الوان از لحاظ روشنایی تامین شده است همچنین مبلمان شهری و تمام امکانات رفاهی در پارک ها برای اسکان مهمانان فراهم شده است.

خنفری اضافه کرد: زیباسازی شهر الوان از برنامه های مهم شهرداری برای نوروز است که تاکنون اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی جداول حدود 8 هزار متر، تامین روشنایی پارک ها، سرویس های بهداشتی و محل اسکان مهمانان نوروزی انجام شده است.


شهردار الوان تصریح کرد: با همکاری یکی از خیرین و فعالان اجتماعی برای میزبانی از مهمانان نوروزی و راهیان نور چادر سنتی و محلی با حمایت شورای شهر الوان برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اسکان مهمانان نوروزی با آموزش و پرورش هماهنگی های لازم انجام شده است و مهمانان نوروزی بدون دغدغه می توانند در مدارس اسکان پیدا کنند، همچنین پارک بانوان و دولت از دیگر محل های اسکان برای مسافرین خواهد بود که تمامی امکانات رفاهی برای این دو پارک تدارک دیده شده است.

خنفری در پایان به مکان های گردشگری شهر الوان و بخش شاوور اشاره کرد و گفت: رودخانه دز یکی از زیباترین رودخانه های استان خوزستان است که می تواند مقصد بسیاری از گردشگران در ایام عید باشد، همچنین تمامی نهادها در شهر الوان از تاریخ 25/12/96 الی 15/1/97 اماده خدمت رسانی به مسافران نوروزسی خواهند بود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار