اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
شوشان خرمشهر:رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) از نجات جان یک مادر باردار 20 ساله و فرزندش از مرگ در این بیمارستان  خبر داد.
رییس بیمارستان ولیعصر عج  خرمشهر در گفتگو با خبرنگار شوشان اظهار داشت : روز گذشته مادر باردار 20 ساله ای که با مشکل فشار خون در بیمارستان  ولی عصر(عج) بستری شده بود، با وجود وخامت وضعیت جسمانی و تشنج مکرر جان او و فرزندش از مرگ حتمی نجات یافت.
دکتر حسین ولایی به تشریح  روند درمان  این مادر پرداخت و گفت:  این مادر 20ساله بارداری با فشار خون بالا در بخش زایشگاه بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر بستری و تحت درمان قرار می گیرد. وی پس از اقدامات دارویی درمانی برای کاهش فشارخون انجام شده و مقاومت فشارخون مادر به دارو ،  به اتاق عمل منتقل شده و توسط  پزشک متخصص زنان تحت عمل سزارین قرارمیگیرد این  بیمار پس از عمل سزارین ، دو بار تشنج می کند که با اقدامات دارویی کنترل می شود.
وی  افزود: ودر ادامه روند درمان برای کنترل فشارخون مادر و انجام مراقبت های لازم، بیمار دربخش های  CCU و  ICU   بستری می شود و بعد از ثابت شدن وضعیتش به بخش جراحی زنان منتقل شده در حال حاضر حال عمومی این بیمار خوب و فشار خون وی نیز کنترل شده است.
رییس بیمارستان ولیعصر عج  خرمشهر به ماردان پر خطر توصیه کرد  دست کم ماهی یک بار به مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک تخصصی بیمارستان و یا به مطب های خصوص مراجعه و از روند بیماری های خود مطلع و تحت نظر قرار بگیرد.
وی همچنین بیان کرد: افرادی که در لیست ماردان پرخطر قرار گیرند در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری  شامل سرگیجه،  سر درد، ضعف، بیحالی و یا علائم بیماری ضمیمه ای در کوتاه ترین زمان  به مراکز بهداشتی درمانی و یا کلینیک تخصصی بیمارستان مراجعه کنند.
وی تذکر داد: در صورت مراجعه نکردن به موقع ممکن است مادر باردار وارد مرحله های دیگری مانند مسمومیت های بارداری و دیگر عوارض و مراحل شوند.
به گزارش خبرنگار شوشان مادر پرخطر به مادرانی اطلاق می شود که علاوه بر بارداری دارای بیماریهای زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی ، کم خونی و دیگر بیماریها میباشد که خطر سلامتی مادران باردار دوبرابر میکند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار