اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: سال گذشته، نزدیک به ١٢٢هزار واحد در کل استان خون‌گیری صورت گرفته‌شده است که از این مجموع، ۴٢هزار و٨٧۰ واحد مربوط به شهر اهواز است.
عبدالعزیز فقهی اظهار کرد: برای تأمین خون موردنیاز افرادی که نیازمند فراورده‌های مختلف خونی هستند، لازم است مردم به مراکز خون‌گیری مراجعه و در این امر خیر مشارکت کنند.

وی به آمار اهدای خون در مراجعه به مراکز خون‌گیری در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته، نزدیک به ١٢٢هزار واحد در کل استان خون‌گیری صورت گرفته‌شده است که از این مجموع، ۴٢هزار و٨٧۰ واحد مربوط به شهر اهواز است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان به اهدای خون در دو هفته ابتدایی سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جدید تا ١٣فروردین ٢هزار و ۶۵٧ واحد خون‌گیری در سطح استان انجام‌شده است.

وی در توضیح تقسیم‌بندی اهداکنندگان اظهار کرد: اهداکنندگان به سه دسته شامل بار اول، باسابقه و مستمر تقسیم‌بندی می‌شوند که باسابقه به معنای داشتن حداقل یک‌بار سابقه اهدای خون و مستمر حداقل در یک سال، دو بار متوالی خون اهدا کرده باشد.

 عبدالعزیز فقهی شرایط اهداکننده خون را بیان کرد و گفت: اهداکننده باید در شرایط خوب و در وضعیت سلامت جسمانی و روانی باشد. همچنین وضعیت روحی داوطلب در هنگام اهدای خون خیلی مهم است و باید از این نظر آمادگی لازم جهت اهدای خون را داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار