اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به خشکسالی و احتمال کاهش منابع آبی در استان خوزستان گفت: با افت فشار آب احتمال آلودگی آب تشدید می‌شود و ممکن است موارد بروز بیماری وبا (التور) افزایش یابد.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به وقوع خشکسالی در خوزستان اظهار کرد: اگر افت فشار در شبکه توزیع آب اتفاق بیفتد، به دلیل اینکه شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده هستند مکش منفی موجب تلاقی آب و فاضلاب می‌شود. بنابراین آلودگی آب تشدید می‌شود و احتمال افزایش موارد بیماری التور (وبا) وجود دارد.

وی افزود: بیماری التور بیماری بومی است که میکروب آن در فاضلاب وجود دارد. برخی سال‌ها مواردی از بیماری التور گزارش شده است اما در دو سه سال اخیر موارد مبتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری التور دو پیک دارد، پیک نخست  این بیماری از اوایل سال آغاز می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد. پیک دوم بیماری از اواخر شهریور آغاز و تا اواخر پاییز ادامه دارد.

سلمان‌زاده بیان کرد: التور از طریق آب و غذا منتقل می‌شود که مهم‌ترین عامل انتقال این بیماری آب است به همین دلیل با هماهنگی با سازمان آب و فاضلاب نمونه‌برداری از آب انجام می‌شود تا مطمئن شویم میزان کلر آب مناسب باشد.

وی توصیه کرد: مردم در پیک بیماری در بیرون از منزل از آب بسته‌بندی شده استفاده کنند. همچنین از شنا و استفاده  آب رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در این بازه زمانی از مصرف کاهو و سبزیجات در رستوران‌ها و خارج از منزل بپرهیزید. درست است که بر رستوران‌ها نظارت بهداشتی انجام می‌شود اما به نظر می‌رسد این مواد در رستوران‌ها به طور صحیح سالم‌سازی نمی‌شوند.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار