اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان:
کیامرث حاجی زاده: انجمن های مردم نهاد اگر در حوزه پیش بینی و پیشگیری در کنار دستگاه ای دیگر وردو کنند میتوانند بسیار اثر بخش باشند.
کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، در کارگروه تشکل‌های مردم نهاد که روز یکشنبه در محل اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برگزار شد با اشاره به فلسفه تشکیل مدیریت بحران و اهمیت چهار مرحله پیش بینی، پیشگیری، مقابله، بازسازی توضیح داد: انجمن های مردم نهاد اگر در حوزه پیش بینی و پیشگیری در کنار دستگاه ای دیگر وردو کنند میتوانند بسیار اثر بخش باشند.

وی سازمان های مردم نهاد را حلقه وصلی میان مردم و دولت دانست و افزود: انتظار ما از تشکلهای مردم نهاد این است پیش از این که در بحران های طبیعی به مرحله مقابله برسد جلوی آن با روش پیش بینی و پیشگیری گرفته شود تا در کنا ران به دولت نیز کمک شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: اگر سازمان‌های مردم نهاد به حوزه پیش بینی و پیشگیری با جدیت ورود کنند و اهمیت واقعی آن نشان دهند قطعا مدیران دولتی نیز قانع می شوند که در این بخش هزینه کنند و این هزینه را سرمایه گذاری بدانند نه هدر رفت منابع مالی.

وی با تاکید بر این که خوزستان کلکسیونی از بحران های متعدد است گفت: دولت تلاش می کند که سازمان های مردم نهاد را در همه ابعاد تقویت کند و آمار صدور مجوز برا این سازمان ها در سال گذشته بیانگر این موضوع است.

حاجی زاده  بر توجه به آموزش در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: تصمیم داریم در سال جدید کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در جهت پیشبرد و تخصصی شدن تشکلهای مردم نهاد برگزار کنیم  و این موضوع را اولویت خود در سال ۹۷ می دانیم .

وی به پنج بحران بزرگ استان از جمله  ریزگرد، خشکسالی، زلزله، سیل و آتش سوزی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از نیاز های مهم در حوزه پیشگری از بحران ها آموزش جامعه هدف یعنی مردم است و میتوان نقش سازمان های مردم نهاد را در این حوزه پرنگتر و موثر تر عنوان کرد و اموزش مردم را رسالت اصلی تشکل ها نام برد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: سازمان های مردم نها را باید حمایت کرد نه این اینکه انها را شبه دولتی کنیم، دولت در درون خودش سازمان های  متعددی دارد.

وی گفت: نباید انجمنهای مردم نهاد را به سمت دولتی بودن سوق داد چراکه ماهیت اصلی خود را از دست خواهند داد و نه تنها دیگر نمی توان نام انها را مردم نهاد نامید بلکه وامدار دولت خواهند بود  و رسالت اصلیشان یعنی منتقد بودن را از دست می دهند و توان هدایت افکار عمومی را نخواهند داشت.

حاجی زاده  توضیح داد: سازمان های مردم نهاد جایگاه و شان خودشان را حفظ کنند  ضمن این که دولت نیز از انها در جهت تقویتشان حمایت می کند.

وی بیان کرد: کار خیر در استان خوزستان انگونه که باید جا نیفتاده است و حمایت از سازمان های مردم نهاد میان مردم جا نیفتاده است لازم است مردم پشت سر این تشکلها قرار گیرند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان به برخی از حوادث طبیعی که سال گذشته گریبانگیر استان بود اشاره کرد و گفت: برخی بحران های طبیعی تنها یک بحران طبیعی نیستند بلکه موجب ایجاد بحران های امنیتی و اجتماعی می شوند برای مثال میتوان به مساله ریزگردها که با سلامتی مردم سرو کار دارد یا مساله کشت نیشکر که موجب تجمع کارگران آن شد اشاره کرد.

وی با تشکر از نیروی نظامی و انتظامی در استان خوزستان بیان کرد: طی سال گذشته برای بحث آتش سوزی نیروهای مسلح بسیار در این حوزه کمک کننده بودند.

حاجی زاده درپایان بیان کرد:  در حوزه بحرذان بحثی به نام یاوران بحران در دست انجام است که با کمک تشکل های مردم نهاد بهتر میتواند به نتیجه برسد و این کار را می توان ابتدا از مدارس و دانشگاه ها آغاز کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار