اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:
خالص مهاجرت به خارج استان منفی ۸۰ هزار نفر است که اکثرا از نخبگان دانشگاهی و سیاسی خوزستان بوده اند.
به گزارش شوشان امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان امروز در شورای اداری استان بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی خوزستان و بر اساس سرشماری سال ۹۵ خالص مهاجرت به خارج استان منفی ۸۰ هزار نفر است که اکثرا از نخبگان دانشگاهی و سیاسی خوزستان بوده اند و خوزستان را از استان مهاجر پذیر به استان مهاجر فرست تبدیل کرده است.

حاجتی با اشاره به اینکه باید افزایش تفویض اختیارات پیش از این انجام می‌شد، افزود: میزان اختیاراتی که در سطح استان وجود دارد استانداری و تشکیلات اداری را در ارائه مطلوب خدمات با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی یادآور شد: خوزستان تنها استان کشور است که سه اثر ثبت جهانی دارد ولی بدلیل وجود نفت بحث گردشگری نتوانسته توسعه پیدا کند.

حاجتی به تصویب نامه هیئت وزیران در زمینه واگذاری خانه‌های سازمانی اشاره کرد و گفت: خوزستان در سال گذشته از نظر پدیده های جوی با رشد ۶۰ درصدی روبرو بود و حدود ۲۳۵ روز در ایام سال هوای ناسالم داشت که ۳۴ روز آن در شرایط حاد بود که منجر به تعطیلی شده است.

همچنین در سال ۹۶ حدود ۶۹ روز دمای خوزستان به بالای ۴۹ درجه رسیده است که انتظار داریم با توجه به این شرایط، خوزستان از امتیازاتی از قبیل بازنشستگی های بیش از موعد، تعطیلات تابستانه و... برخوردار شود زیرا نمی شود با حقوق و دستمزد فعلی که مشابه استانهای خوش آب و هوا است در استان بیاییم مشوق های را از کارمندان، مانند خانه های سازمانی از آنها محروم کنیم و انتظار داشته باشیم که مهاجرتی صورت نگیرد کدام عقل سلیم آن را قبول می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار