اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
پیش بینی شده تمام آثار برگزیده نمایش داده شده و به نقد و بررسی گذاشته میشود.
جشنواره فیلم کوتاه زیر سایه ی فیلم فجر بود اما بعد از سه سال مستقل شد. همچنین جشنواره ی رسام در حوزه ی موضوعی تا سال گذشته زیر مجموعه ی جشنواره مقاومت بود و الان کاملا جداگانه بخشی را به خود اختصاص داد.
شوشان خرمشهر:طبق گفته ی شاه حسینی دبیر جشنواره ، دبیرخانه اولِ شهریور شروع به کار کرد و دو ماه بعد از اتمام کار فراخوانی در زمینه ی فیلم کوتاه ، انیمیشن ، نماهنگ ، داستانی و مستند ارائه داد.
تاکید بر فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای و فیلم های داستانی و مستند 30 تا 50 دقیقه ای بود.
1485 فیلم از 92 کشور ارسال شد ، کشورهای ایتالیا ، ایرلند ، دانمارک ، انگلیس ، لهستان ، ترکیه و عراق از جمله کشور های شرکت کننده در این جشنواره هستند.
و عراق با 8 اثر و ترکیه و ایتالیا و فلسطین با 4 اثر جزء کشورهایی هستند که بیشترین آثارا را ارائه داده اند. در بخش ملی 256 فیلمنامه شرکت داشتند که از بین آنها 30 فیلمنامه به بخش مسابقه راه پیدا کردند. در بخش فیلم های سینمایی نیز از 639 فیلمِ شرکت کننده 99 فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده است. از منطقه ( آبادان و خرمشهر ) 112 فیلمنامه در این بخش شرکت کردند که شش فیلمنامه به بخش مسابقه رسیدند. قرار بر این است که خانم شاه حسینی علاوه بر دبیری جشنواره ، کاگاه آموزشی هم برای علاقه مندان به کارهای کوتاه برگزار کند. 
شهرام اسدی ، حسین حقیقی و احمد مرادپور داوری جشنواره را به عهده دارند. طبق گفته ی خانم شاه حسینی در بخش فیلم ملی پنج نامزد خواهیم داشت که به منظور تشویق شرکت کنندگان از هر پنج نامزد تقدیر خواهد شد و جوایزی نیز به آن ها اهدا میشود.

از بخش های جانبی برنامه میتوان به جلسات نقد و بررسی آثار اشاره کرد. 
اختتامیه این جشنواره روز جمعه 14 اردیبهشت ماه ساعت 20 در سینما نخل برگزار خواهد شد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار