اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
شوشان - هوشنگ نوبخت

 بی شک بحث روز دنیا خواهد بود و تا مدت ها همه رسانه ها و تحلیل گران بر تصمیم نا پخته و خام «ترامپ» مبنی بر خروج یکطرفه از تعهد نامه بین المللی برجام نقد خواهند نوشت و اهداف این موجود بی ثبات را به گونه ای دیگر رصد خواهند کرد.

خروج از یک تعهد بین المللی مثل خارج شدن یک تیم ورزشی از یک تورنمنت جهانی است که ماهها و سالها توسط عده ای برنامه ریزی شده و همه ی قواعد بازی و مسابقات نیز طبق قانون برنامه ریزی و اعلام شده است و این حرکت، قطعا با کارت قرمز داوران و هو شدن هواداران روبرو خواهد شد.

آری، ترامپ(این بازیکن پر حاشیه) امروز با خروج از این تورنمنت بین المللی، به داوران(شورای امنیت) و هواداران(مردم ) و کمیته مسابقات(کشورهای متعهد در برجام) و فیفا(سازمان ملل) ثابت کرد که شرایط و اخلاق لازم برای حضور در این بازی ها را ندارد و لیاقتش همان کارت قرمزی خواهد بود که از افکار عمومی خواهد گرفت.

دنیا شاهد و ناظر هستند که فرمایشات و پیش بینی های سالها پیش مقام معظم رهبری درست از آب درآمد و ثابت شد که دولتمردان آمریکا قابل اعتماد نیستند .

نفوذ، اقتدار و صلابت ایران در منطقه به آن درجه رسید که ترامپ و هم پیمانانش دیگر تحمل برخوردهای مدنی و زیر پوستی را نداشته باشند و با اعلام چنین تصمیمی، شدت ناراحتی شان را بدین شکل از وضعیت و موقعیت کنونی ایران ، اعلام بدارند و البته به زعم خودشان، حق دارند.

آمریکا و نوچه هایش به صراحت گفتند که «بشار اسد» نباید باشد و ایران گفت که خواست مردم سوریه است و باید باشد و نتیجه آنچنان شد و آنچنان ماند که آمریکا را به زانو درآورد.

علیرغم وجود برجام، آمریکا و اطرافیانش با اعلام تحریم ها و ده ها ترفند اقتصادی و فرهنگی دیگر قصد داشتند که رابطه ایران با کشورهای منطقه و بخصوص روسیه، چین و ... را به حاشیه ببرند اما نتیجه معکوس شد و نفوذ ایران در منطقه گسترش یافت.

بگذریم و به 10 مورد مستند دیگر نپردازیم و تنها اشاره کنیم که طاقت و تحمل ترامپ و نوچه هایش به سرآمد و قید حضور بی تاثیرش در این تورنمنت بین المللی را زد .

بی شک، نتیجه بر اساس قوانین جهانی، 3 بر صفر به نفع ایران اعلام خواهد شد . تماشاگران، تیم بی اخلاق، ترسو و خارج شده از زمین را هو خواهند کرد و قواعد بازی به نفع تیم با ثبات و متعهد مسابقات رقم خواهد خورد.

این تیم(ایران) به واسطه اردوی خوب و مناسب(8 سال دفاع مقدس) و بازیکنان مستعد و لایق(دولتمردان و مذاکره کنندگان) و هواداران فهیم و میلیونی(مردم) و هدایت بی نقص (رهبری) و همچنین داشتن بازی های دوستانه(کشورهای هم پیمان و همسایه) واعتقاد راسخ به پیروز شدن و نه نتیجه گرفتن ، در این تورنمنت خواهد ماند و ثابت خواهد کرد که برای مبارزه آمده است و چشمش به دنبال جام اخلاق نیز هست و هرگز از این مسابقات خروج نخواهد کرد مگر آنکه به هوادارانش توهین و ظلم شود.

ایران ، توهین به هواداران، مربی و مالکین باشگاهش را برنخواهد تافت و اگر چنین شود که امیدواریم با تدبیر برگزارکنندگان(سازمان ملل و...) چنین نشود آنوقت است که با سیستم و ارنج هجومی و مقتدرانه خود کاری به حریف خواهد کرد که هیچ سیستم دفاعی و محاقظه کارانه ای یارای مقابله با مهاجمان زهردارش را نخواهد داشت.

همه منتظر خواهیم ماند تا ببینیم سرانجام نافرجام خروج از این جام توسط این بازیگر ناشی و موجود اضافه به کجا خواهد رسید.

منتظر خواهیم ماند و همچنان به تمرینات مان ادامه خواهیم داد.

تا اینجای مطلب را در تحلیل بین المللی این رخداد نوشتم اما فراموش نکنیم که مردم ما هیچگاه رنگ و مزه و بوی برجام را روی سفره هایشان لمس نکردند و تمایلی هم ندارند که نان برجامی بخورند .

مردم ما نیازمند توجه دولت مردان خودمان هستند ، نیازمند برجام  داخلی و رونق زندگی شان توسط دولت کنونی  و در اینصورت است که پشت به سیاست های دیپلمات های مان خواهند داد و ترامپ را با برجام و بی برجام سر جایش خواهند نشاند .

جناب آقای روحانی ، ملت فهیم و غیرتمند ما با شکم گرسنه نمیتوانند ماهها و سالها صبر کنند که ببینند نتیجه ی مذاکرات های سیاسی و گاه پوشالی چه خواهد شد .

به سفره ی مردم توجه کنید و یقین بدانید که همین مردم قدرشناس از صد گذرگاه اینچنینی همچون دوران دفاع مقدس ، به راحتی عبور خواهند کرد .

شما کار خودتان را بکنید و باقی ماجرا را به مردم واگذارید . این مردم ، صفحات  تاریخ را به نام خودشان ورق خواهند زد .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اسدپور از مسجدسلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment عجبا / یک نفر هم پیدا شد که در این هیاهوهای سیاسی از سفره مردم بگوید ؟ عجبا
comment
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment من از مشتریان پر و پا قرص نوشته های آقای نوبخت هستم و اتفاقا ایشان را خوب میشناسم - از مهمترین ویژگی های این روزنامه نگار این است که علیرغم سواد بالا و تسلط به اوضاع روز، بسیار با زبان ساده اما مفهومی و جسورانه حرف هایش را میزند .. ان شاله خودش و قلمش برقرار باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار