اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
نماینده اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید جوابگوی حق آلایندگی خوزستان و عدم پرداخت آن به استان باشد.

جواد کاظم نسب الباجی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اقتصادی خوزستان در استانداری اظهار کرد: خوزستان بخشی از ایران بوده و حق دارد که از قوانین دولت از جمله حق آلایندگی استفاده کند تا شاهد افزایش معضلات و آسیب های اجتماعی در استان نباشیم.

وی ادامه داد: تخصیص حق آلایندگی به خوزستان، به طور یقین در روند اجرای پروژه ها تأثیرگذار است.

نماینده مردم اهواز عنوان کرد: در اهواز روستاهایی وجود دارند که هنوز لوله آب را به چشم ندیده اند که این حق مردم و شأن آن ها نیست.

کاظم نسب الباجی ادامه داد: خوزستان گرمترین شهر دنیا در سال گذشته و دارای بزرگترین میدان نفتی کشور است ولی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بودجه کشور از نفت تأمین می شود افزود: خوزستان نیازمند عنایت جدی دولتمردان است چرا که این استان بیش از نیمی از بودجه کشور را تامین می کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات کلانشهر اهواز گفت: هزینه تأمین آب برای شهروندان اهواز و خوزستان چهار برابر دیگر شهرهای کشور است.

کاظم نسب الباجی یادآور شد: هزینه هایی مانند قبض آب، پمپ برق و دستگاه های تصفیه هزینه های دسترسی به آب را در خوزستان بسیار افزایش داده است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در استان گفت: بانک های استان از اجرای مصوبات دولت سر باز زده و بسیاری از صنایع خوزستان به دلیل عدم توجه و همکاری آن ها راکد هستند.


در ادامه مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از دولت برای نجات کارون درخواست کرد و گفت: برداشت مستقیم آب از رودخانه کارون توسط عده ای، تبدیل به یک معضل جدی شده و نیازمند ارایه برنامه برای رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: برخی استانها برداشت آب از کارون را برای استفاده شرب یا آبرسانی به احشام برداشت می کنند.

ناصری نژاد خطاب به مسوولان استانی هم عنوان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید هم اکنون در حضور مسئولان ملی مشکلات استان را بگویند و توجه داشته باشند که اگر چه تکریم میهمان خوب است، ولی بهترین فرصت برای بیان مشکلات، چنین جلساتی هستند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار