اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در دیسپاچینگ جنوب غرب و بازدید از نحوه شستشوی مقره ها، از تلاش های صورت گرفته در پایداری شبکه برق تقدیر و پیام تشکر هیئت دولت از کارکنان برق منطقه ای خوزستان را به کارکنان این شرکت ابلاغ کرد.

محمد باقر نوبخت که عصر پنج شنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی وارد خوزستان شد در اولین قدم به مرکز دیسپاچینگ انتقال جنوب غرب رفته و در جریان به روز رسانی این مرکز قرار گرفت و در ادامه نیز از شستشوی مقره ها بازدید کرد.


مدیر دیسپاچینگ جنوب غرب در این بازدید با ارائه توضیحاتی از سوابق مرکز، گفت: برای به روز رسانی تجهیزات و آمادگی همه جانبه سیستم مرکز کنترل دیسپاچینگ قدیمی حذف و یک سیستم آلمانی جدید (PSI) جایگزین آن شد، بزرگترین مزیت این سیستم جدید استفاده از نرم افزاهای جانبی کنترل و پایایی شبکه است.

ادیب روستایی با اعلام اینکه برنامه شرکت برق منطقه ای این است که در سطح فوق توزیع و نواحی این توسعه و به روز رسانی مراکز صورت بگیرد، افزود: بحث کنترل بهینه حوادث، بازیابی سریع شبکه در پیشامدها و اتفاقات ناخواسته، مطالعات لحظه ای شبکه، کاهش تلفات جانی و تجهیزات برقی ناشی از خطای انسانی و پیش بینی بار کوتاه مدت و بلند مدت شبکه را از دیگر خصوصیات مرکز جدید دیسپاچینگ اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بعد از شنیدن توضیحات لازمه و بازدید از مرکز، از تلاش هاص صورت گرفته تشکر کرد و با اعلام رضایت از اقدامات صورت گرفته، خواهان توسعه این مرکز در سال 97 و اعلام نیاز امکانات لازم به مرکز جهت اختصاص نقدینگی به این امور شد.

در ادامه این بازدید معاون رئیس جمهور از نحوه شستشوی مقره ها دیدن کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در این بخش قرار گرفت.

بر طبق گزارش ارائه شده از رخدادهای بهمن ماه سال نود و پنج، ۲ هزار ۳۶۳ دکل بعد از حوادث ۹۵ و ۸۳۴ دکل از ابتدای سال تاکنون شستشو شده و در بحث تعداد پست نیز، ۱۱۷ پست بعد از حوادث و ۲۱۲ تا از ابتدای سال تا به امروز در شبکه انتقال و فوق توزیع شستشو شده است.

همچنین برای مقابله با آلودگی ها و گرد و غبار خرید ۱۵ دستگاه کامیون مقره شوی سنگین به ارزش ۱۷ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان که در مرحله نصب تجهیزات است، ۳۰ دستگاه وانت دو کابین مقره شوی سبک به ارزش ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون زمان تحویل آن مشخص شده و ۸ دستگاه تجهیزات ثابت مقره شو با ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون در مرحله جای نمایی است در دستور کار قرار گرفته و بزرگ ترین و پیشرفته ترین مقره شو و بالا بر ایران خریداری شده و در اختیار این شرکت است.

خرید این تجهیزات مدرن کمک می کند تا باآب مقطر خریداری شده از نیروگاه رامین شستشوی تجهیزات با امنیت کامل در حالت گرم و برقدار بدون اعمال خاموشی در شبکه انجام شود.

محمد باقر نوبخت نیز در پایان این بازدید، اقدامات انجام گرفته در شرکت برق منطقه ای خوزستان در پایداری شبکه برق را ارزشمند و قابل تقدیر خواند و از تلاش های صورت گرفته تقدیر و پیام تشکر هیئت دولت از کارکنان برق منطقه ای خوزستان را به کارکنان این شرکت ابلاغ کرد.

از آنجایی که بخشی از اعتبارات اختصاص داده شده به شرکت برق منطقه ای خوزستان برای مقابله با ریزگردها جهت توسعه دیسپاچینگ جنوب غرب و خرید ماشین آلات شستشوی مقره ها هزینه شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه از مرکز دیسپاچینگ جنوب غرب و شستشوی مقره ها بازدید کرد تا از نزدیک در جریان هزینه کردن اعتباراتی که برای مقابله با ریزگردها تخصیص داده شده بود قرار بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار