اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
اوایل هفته گذشته خبر رفع حصر زهرا رهنورد در فضای رسانه ای کشور خبر ساز شد، هر چند که فرزندان وی و برخی دیگر از مسئولان این موضوع را تایید نکردند اما تا کنون نیز از سوی هیچ مرجع رسمی این موضوع نه تأیید شده نه تکذیب.
تابناک نوشت: اوایل هفته گذشته خبر رفع حصر زهرا رهنورد در فضای رسانه ای کشور خبر ساز شد، هر چند که فرزندان وی و برخی دیگر از مسئولان این موضوع را تایید نکردند اما تا کنون نیز از سوی هیچ مرجع رسمی این موضوع نه تأیید شده نه تکذیب.

با این حال موضوع رفع حصر و بحث های مربوط به آن تازه داغ شده بود که ماجرای خروج آمریکا از برجام به وجود آمد و تمام فضای رسانه ای را متوجه خود کرد و به گونه ای که تبدیل به تنها اولویت کشور گردید. در عین حال این موضوع باعث شد تا شکاف‌های بین دو جناح سیاسی بیش از هر زمان دیگری خود را بروز دهد و همین عامل باعث فراموشی ماجرای حصر گردید.

اما بحثی که در این میان وجود دارد و تقریبا هر دو جناح سیاسی بر آن تأکید دارند، موضع ایجاد وحدت و انسجام در بین اقشار مختلف جامعه است و همگان بر این که باید در شرایط فعلی انسجام حفظ گردد اتفاق نظر دارند، هرچند که گه گاهی برخی از سیاسیون ماجرای برجام را نکته عطفی برای انتقام گیری‌های سیاسی نیز قرار می دهند.

در این بین برخی از نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که بری ایجاد وفاق در جامعه باید هرچه زود تر فضای باز سیاسی ایجاد شود و یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث شود تا انسجام در جامعه قابل لمس باشد موضوع رفع حصر است.

قاسم میرزایی نکو در خصوص این موضوع گفت: کسی در خصوص رفع حصر حرف خلافی نگفت، آن زمان ما گفتیم که رفع حصر صورت گرفته ولی به کسی حکم ندادند، اما باید به این هم توجه داشت که در زمان حصر هم به کسی حکمی داده نشد و در واقع نه حکمی برای حصر کردن صادر شده نه برای رفع حصر.

این نماینده مجلس در واکنش به اظهارات باهنر در خصوص رفع حصر نیز گفت: به نظر من رفع معضلات داخلی کشور در زمره پارامترهایی است، که خواست مردم است و یا بخش های عمده آن را نمایندگی می کند، و باید یکی پس از دیگری این موارد حل گردد، که را هکارهای مختلفی نیز برای آن وجود دارد، اما برخی ها اعتقاد دارند که این مشکلات باید الان رفع شود و عده ای هم اعتقاد به این دارند که باید به صورت تدریجی حل گردد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گفته می شود مسئله برجام باعث شده تا موضوع حصر کمرنگ تر شود گفت: نمی توان به صورت کامل گفت که این موضوع کمرنگ شده اما به هر حال در شرایط فعلی اولویت کشور مساله برجام است و برای آن نیاز به بحث های دیپلماسی خارجی داریم و همان اندازه در داخل به انسجام و وحدت نیاز است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در ادامه گفت: برای ایجاد این انسجام و وحدت یکی از کارهایی که می شود انجام داد همین موضوع بود و می توانست گره گشا نیز باشد.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا امکان رفع حصر وجود دارد گفت: احتمال دارد که این اتفاق رخ دهد و من فکر می کنم در ماه رمضان بهانه خیلی خوبی برای عفو همه چیز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که خبر خاصی در این باره به شما رسیده گفت: نه امیدوار هستم و حسی به من می گوید که این اتفاق باید رخ دهد و همه همدیگر را می بخشیم و از هم می گذریم. تا ما از هم نگذریم خدا هم از ما نخواهد گذشت. این کار اگر رخ دهد فکر می کنم که یک انسجام عظیمی در کشور شاهد خواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر دو تفکر در نوع اداره کشور وجود دارد، عده‌ای اعتقاد دارند که با فضای بسته می توان مملکت را اداره کرد و عده ای هم بر این باور هستند که مردم آنقدر بلوغ فکری دارند که با فضای باز می توان با مردم صحبت کرد و مردم هم مسائل را می فهمند.

وی در ادامه گفت: برای مثال در مورد این حرکت هایی را که در مورد برجام رخ داد و ترامپ نیز این اقدام نسنجیده را از خود نشان داد برخی ها عنوان می کنند ما این موضوع را کنترل کردیم و با بستن شبکه های مجازی جامعه را از هرج و مرج نجات دادیم، اما من اعتقاد دارم که اتفاقا اینگونه نیست و برعکس این موضوع درباره ما صادق است برای اینکه عملاً همه به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند و بعد از فیلترینگ اتفاق خاصی رخ نداده است.

این نماینده در پایان گفت: این دو تفکر همیشه با یکدیگر در تضاد هستند اما اکثر مردم طرفدار این تفکر نرم هستند و اعتقاد دارند که می توان با باز کردن فضا و آزاد گذاشتن خیلی از مسائل جلو برد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار