اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
دکتر مصطفی پریدار از پزشکان نیکوکار دزفول هزینه ساخت یک مدرسه استثنایی در این شهرستان را متقبل شد.
عملیات ساخت این واحد آموزشی 12 کلاسه عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان استانی و خیرین مدرسه ساز خوزستان در دزفول آغاز شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این پزشک نیکوکار مدرسه استثنایی مذکور را به نیت دختر مرحومش پگاه پریدار می سازد گفت:این پزشک خیر تاکنون هفت میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه استثنایی پرداخت کرده و 10 میلیارد ریال برای ساخت آن متعهد شده است.

عبدالنبی دفتری افزود:آموزش و پرورش دزفول برای ساخت این واحد آموزشی چهار هزار و 500 متر مربع زمین در منطقه 86 هکتار اختصاص داد. 

وی افزود:با توجه به اینکه واحد آموزشی مذکور برای دانش آموزان استثنایی ساخته می شود و امکان تردد آنان در مدارس طبقاتی نیست لذا این مدرسه در یک طبقه ساخته خواهد شد و تلاش می شود زمین موردنظر به بالای هفت هزار متر توسعه یابد. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با اشاره به اینکه این نیکوکار دزفولی علاوه بر ساخت تجهیز آنرا نیز متعهد شده ادامه داد:در صورتی که برای تجهیز این مدرسه نیاز به کمک مالی باشد سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین نیز ورود خواهند کرد. 

مصطفی پریدار پزشک نیکوکار دزفولی نیز با بیان اینکه از امروز ساخت دومین مدرسه استثنایی دزفول آغاز شده گفت:با تعهد 10 میلیارد ریال حدود 60 یا 70 درصد ساخت و تجهیز این مدرسه استثنایی را متقبل شدم.

وی با اشاره به کمبود مدارس استثنایی در شهرستان دزفول دیگر خیرین را به مشارکت در ساخت مدارس استثنایی دعوت کرد.

شهرستان دزفول بالای یکهزار خیر مدرسه ساز و استان خوزستان افزون بر 6 هزار و 400 خیر مدرسه ساز دارد. 

خیرین مدرسه ساز این استان در سال تحصیلی جاری یکهزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی در این استان متعهد شدند که تاکنون 70 درصد آن محقق شده است.

بنابر این گزارش همچنین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش عملیات نوسازی یک واحد آموزشی با قدمت بالای 70 سال در دزفول آغاز شد. 

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:مدرسه توحید بالای 70 سال عمر دارد و فرسوده است.

عبدالمحمد جرجانی افزود:این مدرسه فرسوده و تخریب و در 2 هزار متر مربع با اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد. 

وی هزینه بازسازی این مدرسه را حدود 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. 

ایرنا/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار