اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کارشناس ارشد صنایع غذایی و پرورش دهنده قارچ خوراکی در گفتگو با شوشان:
سلمان پور: مردم از مراکز مجاز و رسمی اقدام به خرید قارچ پرورشی و خوراکی کنند و این اطمینان به آنها داده خواهد شد که استفاده از قارچ های پرورشی و خوراکی ضرری برای سلامتی مردم نخواهد داشت.
رقیه سلمان پور کارشناس ارشد صنایع غذایی و پرورش دهنده قارچ خوراکی در گفتگو با شوشان از متضرر شدن تولید کنندکان قارچ پرورشی و خوراکی در خوزستان خبر داد و گفت: طی مسمومیت و فوت شدن تعدادی از هموطنان در پی مصرف قارچ های سمی و نحوی بد اطلاع رسانی به مردم از سوی مسؤلین مربوطه متاسفانه با کاهش مصرف و خرید قارچ روبرو هستیم که خسارت جبران ناپذیری به تولید کنندکان قارچ های پرورشی و خوراکی وارد شده است. 

سلمان پور افزود: فعالیت واحد پرورش قارچ خوراکی را در سال 90 در منطقه زرگان اهواز بصورت خصوصی آغاز کردم و در سال 96 بعنوان کارآفرین برتر در خوزستان انتخاب شدم.


این پرورش دهنده قارچ خوراکی ادامه داد: در این کارگاه بصورت مستقیم برای 8 نفر خانم بی سرپرست شغل ایجاد شده و حدود 7 نفر آقا هم بصورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند.

سلمان پور اطلاع رسانی نادرست به مردم را دلیل کاهش تقاضای قارچ عنوان کرد و گفت: کارگاه پرورش قارچ با هزینه شخصی راه اندازی شده و برای هر سالن پرورش قارچ حدود 40 میلیون تومان هزینه لازم است که متاسفانه با اطلاع رسانی نادرست به مردم در تشخیص قارچ سمی و غیر سمی با کاهش خرید قارچ و ضرر روبرو هستیم.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: قارچ های پرورشی سمی نیستند و هیچگونه ضرری برای سلامتی مردم ندارند زیرا رنگ و شکل آنها متفاوت است و منظور از قارچ های سمی قارچ هایی هستند که در جنگل ها، کوهستان ها و فضاهای باز رشد کرده اند.

وی امکان اینکه قارچهای پرورشی سمی باشند را تحت هیچ شرایطی غیر ممکن دانست و بیان کرد: هیچ خوراکی مطمئن‌تر و مفیدتر از قارچ وجود ندارد و اخبار منتشر شده در مورد قارچ سمی هیچگونه ارتباطی با قارچهای پرورشی ندارد زیرا قارچ علاوه بر دارا بودن پروتئین‌ها و ویتامینها میتواند بدن ما را درمقابل بسیاری از بیماریها ایمن سازد و از سرطان جلوگیری نماید.

سلمان پور تصریح کرد: تشخیص قارچ های سمی و غیر سمی بسیار سخت است و فقط از طریق آزمایش قابل انجام است بنابراین مردم از مراکز مجاز و رسمی اقدام به خرید قارچ پرورشی و خوراکی کنند و این اطمینان به آنها داده خواهد شد که استفاده از قارچ های پرورشی و خوراکی ضرری برای سلامتی مردم نخواهد داشت.

گفتنی است طی هفته های گذشته حدود 15 نفر از هموطنان بر اثر مصرف قارچ های سمی در کشور جان خود را از دست داده اند.












نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار