اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
نوشتاری از علی عبدالخانی:
نظام چیدمان اداری و مدیریتی حاکم بر بسیاری از شهرداریها پس از آغاز به کار شوراها، نظامی مبتنی بر نوعی تعامل سلبی و بده بستان گونه میان اعضای شورا و شهردار به اصطلاح منتخب است...
شوشان - علی عبدالخانی

در روزگار قدیم تاجری خوشنام و سرشناس در هنگام سفر گرفتار راه زنان و حرامیان شد و تمام دارایی خود و اموال دیگران که نزدش به ودیعه گذاشته شده بودند را از دست داد. او آنقدر آبرومند بود که نمی توانست دست نیاز به سمت کسی دراز کند اما از فرا رسیدن موعد پرداخت پول مردم و ناتوانی در پرداخت بشدت ترس و واهمه داشت. به سراغ یکی از دوستانش رفت و همه ماجرا را برایش تعریف کرد. دوست تاجر که وضع مالی مناسبی نداشت، پیشنهاد داد تا نزد میرزا غضنفر که مردی متمکن و در کار خیر نیز دستی دارد، بروند و مشکل را حل کنند. تاجر که دوست نداشت داستان ورشکستگی خود را پیش هر کس بگوید ناچاراً قبول کرد.

خانه غضنفر خیلی شلوغ بود و آدمهای زیادی برای اینکه گره ای از مشکلاتشان حل شود به آنجا آمده بودند. تاجر متوجه شد که میرزا غضنفر در کنار کارهای خیرش اما بی ادب، بد دهن و اخلاق تندی دارد که این وضع تاجر را بسیار آزرده کرده و از آمدنش پشیمان شده بود. می ترسید غضنفر در حضور جمع حرف ناسزایی به او بزند و آبرویش که سالها برای جمع کردن آن زحمت کشیده، در یک لحظه از دست بدهد. تاجر از جایش برخاست و شتابان به بیرون رفت. دوستش بدنبالش دوید و گفت: مرد حسابی حالا که نوبتمان رسیده چرا بلند شدی؟‌ دیدی که کسی دست خالی از خانه غضنفر بیرون نمی رود؟ فرض کن چند ناسزا نثارت کند، در عوض گره از مشکلاتت می گشاید و...

تاجر ورشکسته گفت: شاید با آن پول مشکلاتم حل بشود ولی بعد از آن با آن پول به هر کاری که خواستم دست بزنم، باید از خودم خجالت بکشم که بخاطر چنین پولی چقدر از شخصیت خودم را زیر پا گذاشتم. من عطای این بخشش را به لقایش بخشیدم.

نظام چیدمان اداری و مدیریتی حاکم بر بسیاری از شهرداریها پس از آغاز به کار شوراها، نظامی مبتنی بر نوعی تعامل سلبی و بده بستان گونه میان اعضای شورا و شهردار به اصطلاح منتخب است که مصداق آن در کلانشهر اهواز بر کسی پوشیده نیست و لازم نیست به گذشته و ذکر نمونه بپردازیم. آخرین شهردار از سلسله شهرداران نظام شورایی شخصی به نام کتانباف است که قبل از این تجربه یک دوره مدیریت مطلق و بدون سقف شورا در شهر اهواز را در کارنامه خود دارد. *تفاوت ماهوی و محتوایی دوره مدیریت فعلی و قبلی کتانباف عمداً به دو موضوع مهم باز می گردد که احتمالاً در چارچوب محاسبات ایشان در زمان پذیریش این پُست قرار نگرفته بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار