اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
مدیرکل شیلات خوزستان:
نبی الله خون میرزایی گفت: همه مزارع پرورش ماهی در حوزه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون مجاز به آبگیری هستند.
مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص بحث ممنوعیت فعالیت آبزی‌پروران استان اظهار کرد: با تدبیر و دستور استاندار خوزستان، همکاری سازمان آب و برق خوزستان و پشتیبانی معاونین استاندار، مدیریت بحران استان و سازمان جهاد کشاورزی مساله تامین آّب مورد نیاز آبزی‌پروران خوزستان در ستاد خشکسالی استان تصویب شد تا آب موردنیاز فعالیت آبزی‌پروری در استان خوزستان تامین شود.

وی افزود: این آب مورد نیاز آبزی‌پروران استان با تبعیت از پهنه‌بندی خشکسالی، آورد رودخانه‌ها و نیز اصلاح روش پرورش، متناسب با شدت و وسعت خشکسالی، تامین می‌شود و فعالیت آبزی‌پروری در سال جاری در استان تداوم خواهد یافت.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که آبگیری مزارع مجاز پرورش ماهی در حال کامل شدن است، تصریح کرد: از همه تصمیم گیران و همکاران دستگاه‌هایی که به منظور حفظ تولید و اشتغال استان، شرایط را برای تداوم فعالیت آبزی‌پروری در خوزستان فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

خون‌میرزایی با اشاره به این‌که تامین آب متناسب با شرایط خشکسالی و آورد رودخانه‌ها است، ادامه داد: همه مزارع پرورش ماهی در حوزه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون مجاز به آبگیری هستند و کار خود را آغاز کرده‌اند و آبگیری مزارع رو به اتمام است.

وی گفت: اداره کل شیلات استان خوزستان آب مورد نیاز حداقل چهارماه از سال آبزی پروران (تا پایان شهریور ماه ۹۷) را به ستاد مقابله با خشکسالی استان، ستاد مدیریت بحران استان و شورای کشاورزی استان ارائه داد و به تناسب آورد رودخانه‌ها و شدت خشکسالی در استان، بخشی از حقابه درخواستی تامین شد و فعالیت آبزی‌پروری در استان تداوم یافت.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مصوبه ستاد خشکسالی در بحث ممنوعیت پرورش آبزیان در استان عنوان کرد: آن نامه را معاونت بهره‌برداری سازمان آب و برق خوزستان نوشته بود که با بارندگی‌های اسفند ۹۶ و فروردین و اردیبهشت ۹۷، حقابه و سهم آب برای آبزی‌پروری تامین شد و به عنوان مصوبه ستادهای خشکسالی و مدیریت بحران و شورای کشاورزی به شیلات ابلاغ شد و اکنون نیز در دست اجرا است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار