اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
رئیس کل دادگستری خوزستان:
فرهاد افشار نیا گفت: وجود ۱۴ هزار زندانی در زندان های استان زیبنده این استان فرهنگی نیست.
به گزارش دادگستری خوزستان، فرهاد افشارنیا در نخستین نشست هم اندیشی ستاد «صبر» در دادگستری استان افزود: ستاد دیه و ستاد حمایت از خانواده زندانیان استان خوزستان بودجه دولتی ندارد و با کمک خیران و سازمان های استان حمایت می شوند که انتظار است در این زمینه نیز توجهات بیشتری از سوی دولت لحاظ شود.

وی اظهار کرد: ستاد ملی صبر، ستادی است که در جهت تقویت اراده مردم کشور در راستای تقویت فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت شکل گرفته است و افراد در این کمپین به خود قول می دهند در عین حال که حق و حقوقشان را می دانند، ببخشند، گذشت کنند و بگذرند.

افشارنیا بیان کرد: با ایجاد صلح و سازش و گذشت در پرونده ها است که از زایش دعاوی و تشکیل پرونده های جدید نیز جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: دستگاه قضایی کشور سالانه با ثبت ۱۵ میلیون پرونده قضایی روبه رواست که حدود ۹ میلیون از این پرونده ها مربوط به دعاوی جدید است که رقم بالایی است.

وی گفت: ستاد صبر نماد صلح، بخشایش و رضایت است و دستورالعملی که در این خصوص از سوی قوه قضائیه تنظیم و ابلاغ شده است، دارای منطق و عقلانیت است که با وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیزهمخوانی دارد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان افزود: گاهی یک جرم غیرعمد مانند تصادف، منجر به جرائم خشن دیگری همچون قتل می شود و یا در میان عشایر نیز گاهی یک دعای ساده بر سر مسائل جزیی به درگیری و قتل می انجامد که پیامدهای منفی زیادی دارد و وقت بسیاری از دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط را می گیرد.

وی ادامه داد: بدترین صلح از بهترین حکم بهتر است چرا که رضایت طرفین هنگام برقراری صلح بیشتر از صدر حکم که بعضاً برای طرفین یا یکی از آنها غیرمنتظره است، بیشتر است.

رئیس ستاد صبر در استان خوزستان گفت: دستگاه قضایی از استانداری و سایر سازمان های دولتی انتظار دارد که با حمایت های مادی و معنوی خود از این ستاد، به کاهش پرونده های قضایی کمک کنند چرا که افتخار این مساله برای دولت است و به دولتمردان کمک می کند تا با فراغ بال بیشتری به امور جامعه بپردازند.

افشارنیا، نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، صدا و سیمای و رسانه های جمعی دیگر و بسیج در این زمینه باید فعالیت بیشتری داشته باشند و با ارتقای فرهنگ سازش در میان مردم به افزایش آستانه تحمل در جامعه کمک کنند.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار