اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مدیر جهاد کشاورزی آبادان:
ناجی شعیب زاده گفت: با توجه به شرایطی که برای کیفیت آب و شوری آن در شهرستان به وجود آمده، شاهد مشکلاتی برای نخلستان‌های شهرستان خواهیم بود.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به وضعیت نخلستان‌های آبادان گفت: نخلستان‌هایی که در شهرستان در حال خشک شدن هستند به دلیل آن است که یا بهره‌بردار آن نخل‌ها در منطقه حضور ندارد یا این‌که هنوز شبکه آبیاری در آن نقطه تکمیل نشده است.

وی افزود: هر نقطه‌ای که در آبادان شبکه توزیع آب وجود داشته باشد، بهره‌برداران از آن استفاده می‌کنند و نخلستان‌های آن منطقه زنده هستند و در این زمینه بهره‌برداران با توجه به شرایط آبی کشور نسبت به رعایت نظام آبیاری صحیح توجه ویژه‌ای دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: در نقاطی که شبکه توزیع آب وجود دارد مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز نخلستان‌ها وجود ندارد اما در جایی که نظام آبیاری صحیح رعایت نشود، ممکن است با مشکلاتی در بحث تامین آب مورد نیاز نخلستان‌ها مواجه شویم.

شعیب زاده بیان کرد: در نقاطی که نظام آبیاری در شهرستان رعایت می‌شود، وضعیت نخلستان‌ها خوب است و مشکلی وجود ندارد اما با توجه به شرایطی که برای کیفیت آب و شوری آن در شهرستان به وجود آمده، شاهد مشکلاتی برای نخلستان‌های شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که در آبادان حدود 2 میلیون اصله نخل وجود دارد، ادامه داد: امسال وضعیت آب از نظر کیفیت مناسب نیست و با توجه به این‌که آبادان در پایین دست رودخانه کارون و بهمنشیر قرار دارد و آورد آب نیز کاهش پیدا کرده است، شاهد افزایش شوری آب در آبادان هستیم که این مساله قطعا بر حیات نخیلات آبادان اثرگذار خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار