اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:
حائری: با اعمال مدیریت بهینه مصرف برق که از خوزستان شروع شده تاکنون از شرایط ناخواسته خشکسالی و کمبود برق نیروگاه های برق آبی عبور کردیم.
همایون حائری شامگاه یکشنبه در نشست شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان در اهواز اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای خوزستان ترانس پنجم پست اهواز ۲ را نصب کرده تا پایداری شبکه برق و توان انتقال انرژی افزایش یابد که در شرایط کنونی کار بسیار ارزنده ای است، همچنین ۸ دکل سقوط شده بر اثر تند باد را بازسازی کرده و شبکه را برای پیک بار آماده کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در زمینه مدیریت مصرف در استان صورت گرفته، بیان کرد: برنامه مدیریت مصرفی برق که از سوی استاندار خوزستان با همکاری صنعت برق استان که در شرایط نگران کننده خشکسالی مطرح شده نه تنها برای این استان بلکه راهگشای بقیه استان های کشوردر شرایط کنونی بوده و اگر تدبیر استاندار خوزستان نبود مشخص نبود که تابستان باید در انتظار چه بحرانی باشیم .


حائری تصریح کرد: با توجه به این که برنامه مدیریت مصرف از 19 خرداد آغاز شده، شایسته است این روز را 'روز مدیریت مصرف برق' بنامیم.

 وی ادامه داد: در میان 39 شرکت توزیع برق بهترین شرکت از نظر کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار، شرکت توزیع برق شهرستان اهواز است، به طوری که بر اساس جدول میانگین روزانه 675 مگاوات کاهش داشتند که این رقم بیش از 2 برابر واحد نیروگاه رامین است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: شرکت توزیع برق خوزستان در رده دوم این رتبه بندی قرار گرفته ، این شرکت از 19تا 26خرداد روزانه 419 مگاوات کاهش پیک داشته است.

حائری توضیح داد: ما پیک مصرف برق را نقطه شروع کار می گذاریم و معتقدیم باید تبدیل به ارزیابی انرژی و در نهایت فرهنگ شود. 

وی وابسته بودن خوزستان به نیروگاه های برق آبی را مشکل زا دانست و افزود: از سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های حرارتی و ترکیبی در خوزستان استقبال می کنیم و به صورت ویژه از آنها حمایت می کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تلاش های مدیریت استان و مدیران صنعت برق خوزستان را قابل تقدیر خواند و گفت: به خاطر تلاش های که مدیرت استان و صنعت برق در زمینه مدیریت مصرف کشیده است هیچ گونه خاموشی و محدودیتی به خوزستان نمی دهیم.


رئیس شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان رو به رو گفت: در سه ماه نخست سال ۱۲ روز بالای ۴۷ درجه و چهار روز  دمای بالای ۴۹ درجه را تجریه کردیم که با سلامت از آن عبور کردیم.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در سال ۹۷ در روز ۱۷ خرداد بار ۷۶۵۶ مگاواتی را در دمای ۵۱ درجه پشت سر گذاشتیم و مشکل خاصی پیش نیامد.

وی ادامه داد: از ۱۹ خرداد که طرح مدیریت مصرف را در استان با حمایت های استاندار عملیاتی شد، کاهش محسوسی در مصرف برق به وجود آمده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به پیش بینی رشد 5 درصدی مصرف برق در سال 97، تصریح کرد: در زمان پیک  961  مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت که اگر ۲۰ درصد مشترکین استان یک کولر گازی و یک لامپ صد کیلو وات خود را خاموش کنند، مشکل کمبود بار جبران خواهد شد. چرا که 58 درصد از ظرفیت تولید برق در شبکه خانگی مصرف می شود.

دشت بزرگ با تقدیر از همگام بودن استاندار با صنعت برق استان اضافه کرد: اقدامات لازم برای جبران کمبود تولیدی برق از جمله مدیریت بهینه مصرف، تعمیرات و افزایش ظرفیت نیروگاه های حرارتی، هماهنگی خطوط تبادلی برای انتقال، افزایش ظرفیت پست ها و ..انجام شده تا مشکلی در تابستان نداشته باشیم.

استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: همکاری اصلی در مدیریت مصرف برق را مردم خوزستان در این شرایط اقلیمی و مشکلاتی که دارند داشته اند که باید از آنها تشکر ویژه ای داشته باشم.

غلامرضا شریعنی با بیان آنکه همه ادارات و مردم درگیر مدیریت مصرف هستند، اظهار کرد: در نقطه شروع پیک بار هستیم و باید چنین همکاری هایی با مشارکت مردم تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوزستان برای رهایی از مشکلات خشکسالی و نیروگاه های برق آبی نیازمند ظرفیت سازی 5 تا 6 هزار مگاواتی در نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی است، انتظار ما این است که وزارت نیرو خوزستان را با توجه به شرایط اقلمی و نقش آن در شرایط اقتصادی کشور ویژه ببیند و روند اجرایی احداث نیروگاه ها را تسریع کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار