اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
شهردار اهواز در جلسه ی شورای معاونین و مدیران از کلیه دست اندرکاران شهر خواست تا همزمان با نگهداشت شهر از مسئله توسعه شهر و تکمیل پروژه ها نیز غافل نباشند.

وی دراین جلسه در خصوص آخرین اجلاس کلانشهرها توضیحاتی را ارائه کرد. در جلسه پنجشنبه شورای معاونین و مدیران شهرداری اهواز، منصور کتانباف به اجلاس چهارشنبه شهرداران کلانشهرها و شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای مورد بحث، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بود که براثر افزایش قیمت دلار و سکه و ...ایجاد شده و تاثیرات بدی را در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی در کشور بوجود آورده است. و اینها نشان دهنده ی افق سختی برای کشور است.


وی افزود: در این شرایط همه شهرداران از توقف توسعه و آبادانی به دلیل کاهش درآمدها در شهرهای خود می گفتند و همه بر حفظ وضعیت موجود تاکید داشتند. اما ما در اهواز ناچاریم به دلیل عقب ماندگی های ادواری قبلی همزمان با نگهداشت، به توسعه نیز بپردازیم.

شهردار اهواز با مقایسه اهواز با دیگر کلانشهرها و شهرهای بزرگ اذعان کرد: در ادوار گذشته کلانشهرها و شهرهای بزرگ با بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت ها توانستند چند دوره رشد و جهش را تجربه کنند تا علاوه بر تکمیل زیرساخت های خود در حوزه های مختلف، بستر مناسبی را برای گذران دوران های سخت و بحرانی در خود ایجاد کنند، اما در اهواز به دلایل مختلف این امر حادث نشد.

کتانباف تصریح کرد: این موارد شرایط شهرداری اهواز را برای اداره و توسعه شهر بیش از گذشته دشوار و پیچیده می سازد. باید این وضعیت بحرانی را به قدرت، قدرت را به ثروت و درنهایت ثروت را به خدمت تبدیل کنیم. اینجاست که درآمد حوزه ی اصلی کاری شهرداری ها می شود.

این مقام مسئول در تشریح برنامه های خود بیان کرد: برای بهبود وضعیت درآمدی در چند حوزه همزمان مشغول هستیم. اولین آنها پیگیری برای تحقق صحیح و کامل قوانین عوارض مختلف از ارگان ها و صنایع مختلف بویژه نفت است. اقدام بعدی رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم شهرداری ها در لوایح ارزش افزوده و مدیریت پسماند است.

خوشبختانه طی جلساتی متعددی که با نمایندگان اهواز و خوزستان داشته ام، همه ی آنها با نیت کمک به توسعه ی اهواز و خوزستان در این موضوعات نظرات مساعدی دارند.

شهردار اهواز ابراز امیدواری کرد: امیدوارم دولت هم همکاری لازم را با شهرداری ها انجام دهد، شهرداری های کشور به بیش از 70 درصد جمعیت ایران بیش از یکصد خدمت را در حوزه های مختلف ارائه می دهند.

هر چه شهرداری ها توانمند تر باشند، کیفیت خدمات به مردم و به تبع آن رضایت مندی از مسئولان بیشتر می شود و تضعیف شهرداری ها نیز افزایش نارضایتی عمومی را در پی دارد.

منصور کتانباف از آماده شدن قیمت جدید منطقه بندی خبر داد و گفت: هر چه سریعتر لایحه بسته های تشویقی و تخفیفات به شورای شهر ارائه شود تا همه این موارد در سیستم های درآمدی لحاظ شود تا در نهایت به پرداخت کنندگان عوارض فشاری وارد نشود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه سال 97 گفت: در بودجه امسال کلیه ی وظایف تک تک مناطق تعریف شده است. هیچ منطقه ای مجاز به حرکت در خارج از برنامه مصوب نیست. این برنامه با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام با حداقل پیشرفت 50 درصد تنظیم و تصویب شده است.

شهردار اهواز ادامه داد: استفاده از ظرفیت تسهیلات مصوب بانک شهر برای تکمیل پروژه های عمرانی، مقدمات صدور فیش های انبوه عوارض، تعامل با اتاق اصناف، تلاش در جهت اجرایی شدن برنامه های زمان بندی عملیاتی، حذف هزینه های غیر ضروری، ساماندهی وضعیت اراضی و ایجاد بانک املاک و تولید ثروت(نه از طریق خام فروشی) در دستور کار قرار گیرد.

منصور کتانباف خطاب به مدیران خود گفت: مدیران و کارکنان حوزه های درآمدی در شهرداری متوجه حساسیت حوزه کاری خود باشند. ما موظف به خدمت رسانی به بیش از 5/1 میلیون نفر از محل این درآمدها هستیم. بدون این درآمدها نه تنها امکان کار و خدمت که امکان پرداخت حقوق و مزایای خود را هم نداریم. دقت، صداقت، تعهد و جدیت باید در حوزه درآمدی بیش از پیش  در کار حاکم شود. رفتار صحیح و تکریم با همه مراجعین بویژه پرداخت کنندگان عوارض باید در سرلوحه کار همه پرسنل قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار