اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با اشاره به مشکلات گروه ملی فولاد گفت: در حال حاضر هیچ کارگر بازداشتی بابت اعتراضات گروه ملی در خوزستان نداریم اما باید مسئولان استانی از طریق اصولی مشکلات کارگران را پیگیری کنند.
عباس حسینی پویا در نشست خبری که امروز (سوم تیرماه )برگزار شد با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی و یاران ایشان وظیفه دستگاه قضایی را اجرای عدالت عنوان و اظهار کرد: طبق قانون هر شخصی که مورد ظلم و تعدی قرار بگیرد اختیار مراجعه به دستگاه قضایی را دارد و وظیفه دستگاه قضایی نیز رسیدگی به این موضوع است.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله این دستگاه در استان خوزستان عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته 16 هزار و 964 فقره پرونده موجودی داشتیم و 84 هزار و 964 فقره پرونده وارد دادسرای عمومی و انقلاب مرکز شد. همچنین 86 هزار و 785 فقره پرونده مختومه شده است.

وی عنوان کرد: همچنین موجودی اجرای احکام در ابتدای سال گذشته 19 هزار و ۷۹۶ فقره پرونده بوده است که در طول سال 17 هزار و ۹۴۰ فقره پرونده به این تعداد افزوده و ۲۰ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده مختومه شد. در سال جاری نیز تلاش می‌کنیم میزان موجودی پرونده های اجرای احکام ۱۵ درصد کاهش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با اشاره به کمبود نیرو در کادر قضایی و اداری دادگستری بیان کرد: بر اساس چارت سازمانی هر بازپرس باید در طول ماه به 90 فقره پرونده رسیدگی کند اما در حال حاضر به دلیل کمبود کادر قضایی و اداری هر بازپرس یا دادیار حدود ۲۰۰ فقره پرونده را در ماه مختومه می کند.

حسینی پویا با اشاره به عملکرد شورای حفظ حقوق و بیت المال تصریح کرد: در این شورا به وضعیت اراضی و منابع ملی که در آن‌ها دخل و تصرف شده است رسیدگی می شود. سال گذشته در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در خوزستان ۵۰۶ پرونده تشکیل شد و تعداد متهمان نیز ۹۲۲ نفر بوده اند. همچنین دو هزار و ۷۴۸ هکتار از اراضی و منابع ملی که تصرف شده بود به دولت اعاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ادامه داد: در سال گذشته تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه تغییر کاربری ۱۴۷ فقره پرونده و تعداد متهمان ۲۶۲ نفر بود و میزان اراضی اعاده شده به وضع سابق نیز بیش از ۵۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه یک سری اقدامات بدون شاکی خصوصی و با توجه به مطالبه عمومی مردم پیگیری می‌شود، گفت: جلوگیری از آلودگی فلرهای نفتی و مشخص شدن میزان آلودگی این فلرها از جمله این اقدامات است. همچنین در خصوص بهبود کیفیت آب شرب اهواز ورود داشتیم و حتی نسبت به جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب اقدام شده است.

حسینی پویا تصریح کرد: همچنین متوجه شدیم که هنوز تعدادی از مدارس کانکسی در خوزستان فعالیت دارند که به اداره کل آموزش و پرورش مهلت دادیم این فضاهای آموزشی کانکسی را جمع‌آوری کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ادامه داد: همچنین به محض آگاهی از ناایمن بودن پارک شهربازی پادادشهر در اهواز بلافاصله ورود کردیم. تعدادی از فعالان این پارک بدون پرداخت حقوق بیت المال از برق با وضعیت ایمنی بدی استفاده می‌کردند که در حال حاضر اتاق برق بازرسی و اصول ایمنی رعایت شده است.

وی افزود: در زمینه‌ وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری پیگیر هستیم که همه اتوبوس‌ها سیستم سرمایشی را روشن کنند و مجهز به این سیستم باشند.

حسینی پویا با بیان اینکه در خصوص جمع آوری دستفروشان در نقاط مختلف شهری نیز اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برخی از دستفروشان جمع آوری شدند اما با توجه به اینکه بیشتر دستفروشان کم بضاعت هستند منتظر اقدام شهرداری نسبت به احداث بازارچه‌های محلی هستیم و سپس نسبت به جمع آوری دستفروشان اقدام می کنیم. همچنین دستور تخلیه و تخریب 13 تا 14 منزل غیرمجاز که در حریم رودخانه در مسیر بلوار ساحلی شرقی اهواز ساخته شده اند، صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در خصوص بهسازی آزادراه اهواز به ماهشهر نیز که معایبی از جمله روشنایی و خط کشی و برخی خدمات رفاهی دارد، با مدیرکل پایانه‌های پلیس راهور جلساتی داشتیم.

وی بیان کرد: کمیته حمایت از سرمایه گذاری که به ستاد اقتصاد مقاومتی تغییر نام داده است مسائل و مشکلات شرکتها را بررسی می‌کند تا از بیکاری کارگران جلوگیری شود. در سال گذشته ۶۸ فقره پرونده متعلق به شرکت های خوزستان در این کمیته بررسی شده است.

حسینی پویا با اشاره به مشکلات گروه ملی فولاد گفت: اهم مشکلات گروه ملی بدهی بسیار بالا به دارایی، بانکها، بیمه، شرکت‌های برق و گاز و شرکت های تولید کننده مواد اولیه است. همچنین یکی از مشکلات گروه ملی داشتن نیروی مازاد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کارگر بازداشتی بابت اعتراضات گروه ملی در خوزستان نداریم اما باید مسئولان  استانی  از طریق اصولی مشکلات کارگران را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت قانون هنگام تجمعات گفت: باید برای برگزاری تجمعات از فرمانداری مجوز گرفته شود. طبق قانون هر تجمع بدون مجوز خلاف و باید با آن برخورد شود. تمام تلاش ما این است که مسائل اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل نشود.

حسینی پویا با اشاره به طرح پارکبان گفت: اجرای طرح پارکبان در برخی مناطق مثل سپیدار که به دلیل وجود تالارهای عروسی سرقت محتوای خودرو در این منطقه بالا بوده است، موفق بوده و کاهش چشمگیری در سرقت محتویات خودرو داشتیم اما باید طرح پاکبان توسط افراد گزینش شده و ضابطه مند و با شرایط خوب اجرا شود. اگر معایب این طرح رفع شود آثار مثبتی خواهد داشت.

وی در خصوصه مراکز عرضه قلیان گفت: سال گذشته تعداد زیادی از مراکز عرضه قلیان پلمب شد. قانون عرضه قلیان را ممنوع اعلام کرده اما مجازاتی برای این موضوع تعیین نشده است. برخی مدیران رستورانها نیز اعلام کردند که بدون عرضه قلیان وضعیت درآمدی آنها خوب نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در خصوص تجمع های دی ماه سال گذشته گفت: به همه پرونده های تجمع دی ماه سال گذشته رسیدگی شده است. پرونده کسانی که در این خصوص مقصر نبودند مختومه شده و کسانی که مقصر بودند به دادگاه معرفی شده اند. در حال حاضر هیچ بازداشتی در این خصوص نداریم.

وی خبرنگاران را حلقه اتصال میان مسئولان و مردم دانست و افزود: خبرنگاران رسالت سنگینی دارند و باید حقایق جامعه و مشکلات آن را در کنار خدمات مسئولین و نظام بدون دخل و تصرف منتشر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تصریح کرد: انعکاس اخبار و واقعیت‌ها نیازمند همکاری بیشتر مسئولان با اصحاب رسانه است که باید در این زمینه تلاش کنیم و ارتباط بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشیم تا خدمات نظام منعکس شود و مشکلات مردم به دست مسئولین برسد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار