اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان:
سردار عبداله نظرپور گفت:پنج فروند شناور حامل کالای قاچاق با هوشیاری و رصد اطلاعاتی ماموران دریابانی ، روز سه شنبه در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
سردار عبداله نظرپور افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از شناورهای توقیف شده در پاسگاه شناور' خور زهره' از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر، 404 دستگاه یخچال فریزر،90 دستگاه ماشین لباسشویی،10 دستگاه ماشین ظرفشویی و 10 دستگاه مایکروفر که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ارزش این محموله های قاچاق را که بدون اسناد گمرکی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود در سواحل خوزستان به صورت غیرقانونی تخلیه شود 23میلیارد ریال بیان کرد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به حجم بالای کالای قاچاق در این شناورها افزود: در همین پیوند 30 نفر متهم به ورود کالای قاچاق به کشور بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

نظرپور بر برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا که به تولید ملی و اشتغال صدمه می زند تاکید کرد و افزود: با حضور شبانه روزی ماموران دریابانی ، هم اکنون آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس برای ورود کالای قاچاق به کشور ناامن شده است.

امسال تاکنون دست کم 43فروند شناور حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالای آن به نفع دولت ضبط شد.

انواع لوازم خانگی و آشپزخانه ای، برنج ، چای ، پارچه و پتو ، وسایل صوتی تصویری ، باتری و لاستیک خودرو از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در امسال بوده است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان پارسال بیش از یک هزار و300میلیارد ریال انواع کالای قاچاق پیش از ورود به کشور در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.

رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف بر برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف حمایت از تولید و اشغال داخلی تاکید کرده اند.

ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment ضمن خسته نباشی،چجوریاس که کانتینرهای حامل اجناس قاچاق که ار مبادی قانونی وارد می شوند کشف نمی شوند ولی شناورها راحت تر گیر می افتند؟لطفاً دیگه حداقل یک عکس یا فیلم کوتاه از این محموله رو نمایش بدین البته اگر زحمتی نیست!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار