اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :

گزارشگر ایرانی جام جهانی گفت؛ اینجا، می توان صادقانه ترین اشک ها و واقعی تریدن لبخندها را دید. (جام جهانی ۲۰۱۸)

حالا، با شنیدن این عبارت، ما به یاد بیتی از غزل حافظ شیرازی می افتیم که می گوید؛

من و همصحبتی اهل ریا دورم باد

از گرانان جهان رطل گران ما را بس

صداقت، فداکاری، نیت پاک و تلاش بدون چشمداشت را  می توان در عرصه های ملی بخوبی مشاهده نمود و چنانچه بشود این روحیه ای که در ورزش فوتبال وجود دارد را به سایر حوزه های دیگر چون فرهنگ، اقتصاد  تعمیم و تسری بخشید بدون تردید کشور ما در استمرار پروسه ی ملت سازی مبتنی بر توسعه ی پایدار به نتایج مثبتی دست می یابد .

ناگفته نماند مقولاتی چون امت واحده، منطقه گرایی، کاسموسانتریک مثبت یعنی؛ دنیامداری معنوی به مصداق بنی آدم اعضای یکدیگرند که تجلی آن را نیز می توان در جام جهانی فوتبال دید آن هنگامی که کشورهای اسلامی با سایرین و یا تیم های قاره ی آسیای با دیگر کشورهای جهان مسابقه می دهند و می توان نقاط همگرایی ها را به شکل ملی، منطقه ای و یا جهانی برقرار کرد و احساس همبستگی مثبتی فارغ از تعصبات کور را برانگیخت.

الغرض، نگارنده معتقد است نظام جمهوری اسلامی به فدراسیون فوتبال خود باید به مثابه ی  یک کابینه ی دولت بنگرد که از یک سو، می تواند مثل وزرات امورخارجه و دستگاه دیپلماسی کارکردی سفارتی داشته باشد و از سوی دیگر فراگیر تر از وزارت آموزش و پروش و نظام وظیفه، کارکردی در تقویت پروسه ی ملت سازی را پیگیری نماید. و حتی مانند سایر وزارتخانه های اقتصادی و فرهنگی دیگر می تواند کارکردی تربیتی را بر عهده گیرند.

بدین طریق، صاحب این نوشتار معتقد است همه ارکان نظام و نهادهای رسمی، غیر رسمی، سازمانهای اقتصادی و فرهنگی مردم نهاد، شایسته است به اهمیت فوتبال و نقش سازنده ی آن پی برده و در تقویت آن، از  پائین ترین بلوک و سطوح اجتماعی، یعنی؛ ترویج و حمایت فوتبال از ده کوره ها تا کلانشهرها آستین همت خود را بالا زنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار