اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
عضو شورای شهر بندرماهشهر گفت: با توجه به بارش کم باران و کاهش آب رودخانه جراحی ES و شوری این آب افزایش یافته و حتی برای فضای سبز نیز قابل استفاده نیست.
مجاهد نظارات اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر 2 میلیون و 200 هزار متر مربع فضای سبز در ماهشهر و شهرک‌های اطراف داشته که این فضای سبز نیاز به حجم زیادی از آب دارد؛ جلساتی توجیهی در خصوص چگونگی مصرف آب و حساسیت بحران آن با پیمانکاران فضای سبز برگزاری شده و هم اکنون در حال پیگیری نحوه‌ی اجرای آن هستیم.

وی افزود: اصلاح سیستم آبیاری در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در تمامی کارهای جدید شهرداری بندرماهشهر بصورت 100 درصد از سیستم آبیاری تحت فشار استفاده شده است که دیگر نیاز به حضور کارگر و آبیاری با شیلنگ نیست؛ اصلاح ساختار پارک‌های قدیمی سطح  شهرستان در دستور کار شورا اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفته و این کار بزودی آغاز خواهد شد.

شهردار بندر ماهشهر با اشاره به بحران برق استان خوزستان بیان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر آب در پشت سدها و تولید برق از آب بحرانی جدی در زمینه برق به وجود آمده است که با توجه به مصرف 20 درصدی برق استان توسط ادارات استاندار کاهش ساعات اداری را به ادارات سطح استان خوزستان ابلاغ کرده است.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: شهرداری ارگان وسیعی بوده که مصرف برق زیادی داشته است و در این خصوص شهرداری بندرماهشهر اقدام به خرید 3 دستگاه ژنراتور تولید برق کرده که هم‌اکنون 2 دستگاه در شهرداری مسقر شده و برق شهرداری از آن تامین می‌شود؛ برنامه‌ای برای استفاده از انرژی خورشیدی در جهت کاهش مصرف برق تدوین شده که به زودی اجرا خواهد شد.

نظارات با اشاره به آب خام رودخانه جراحی خاطرنشان کرد: شهرداری بندرماهشهر 60 درصد از سیستم آبیاری فضای سبز خود را از آب شرب شهرستان جدا کرده و از آب خام رودخانه جراحی استفاده می‌کند اما به دلیل شوری آب این رودخانه و ES بالای آن آب رودخانه جراحی برای فضای سبز قابل استفاده نبوده است که شهرداری با خرید یک دستگاه تصفیه‌خانه اقدام به تصفیه آب رودخانه جراحی در حد آبیاری فضای سبز کرده است.

کامران رئیس‌قنواتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر اقدام به خرید یک دستکاه ژنراتور تولید برق گازوئیلی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال کرده است.

وی افزود: با وضعیت بحران برق موجود در سراسر کشور خرید دو ژنراتور دیگر برای تامین برق ساختمان شهرداری و مسائل جانبی آن در دستور کار شورا شهر و شهرداری بندر ماهشهر قرار دارد.

عضو شورای شهر بندر ماهشهر با اشاره به انرژی‌های نو بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده و با توجه شروع خرید ژنراتورهای برق استفاده از انرژی خورشیدی مقرون به صرفه نبوده است و شهرداری وشورا اسلامی شهر به استفاده از ژنراتورها بسنده کرده است.

وی با اشاره به شوری آب رودخانه جراحی افزود: با توجه به بارش کم باران و کاهش آب رودخانه جراحی ES این آب افزایش یافته و حتی برای فضای سبز نیز قابل استفاده نیست؛ شهرداری در حال تهیه یک دستگاه شیرین‌کن آب برای کاهش ES و شوری آب رودخانه جراحی بوده تا بتواند بخشی از فضای سبز شهرستان را با این آب آبیاری کند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار