اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
نماینده مردم آبادان در گفتگو با شوشان:
مردم از وضع موجود ناراضی هستند و حق دارند از آب سالم و آشامیدنی برخوردار باشند زیرا مردم آبادان 4300 نفر در جنگ تحمیلی شهید دادند و چگونه است که فک کنیم این مردم بر علیه نظام کاری انجام دهند مردم پایبند به این نظام هستند.
غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با شوشان بیان داشت: شوری آب در آبادان دلایل بسیار زیادی از قبیل احداث سد و انتقال آب از بالا دست رودخانه کارون به فلات مرکزی دارد.

نماینده مردم آبادان خشکسالی های اخیر ، انتقال آب از بالا دست و تا حدودی کشت نیشکر را عامل اصلی شور شدن آب شهرهای آبادان و خرمشهر بیان کرد و گفت: حدود چهارونیم میلیون نخل در آبادان در معرض خشک شدن قرار دارد.

شرفی ادامه داد: بسیار دردناک است کشاورزی با تلاش و سختی فراوان نخل و محصول خود را کاشته است آب وجود ندارد تا محصول خود را برداشت کند محصولی که از او ارتزاق میکند.

وی تصریح کرد: مردم از وضع موجود ناراضی هستند و حق دارند از آب سالم و آشامیدنی برخوردار باشند زیرا مردم آبادان 4300 نفر در جنگ تحمیلی شهید دادند و چگونه است که فک کنیم این مردم بر علیه نظام کاری انجام دهند مردم پایبند به این نظام هستند.

شرفی تاکید کرد: اعتراض در چارچوب قانون اگر باشد اشکالی ندارد اما اینکه عده ای بخواهند از این فضا سوء استفاده نمایند محکوم است  ما نمایندگان مردم وظیفه داریم امکانات رفاهی و معیشتی مردم را تامین کنیم اما استفاده از اسلحه توسط تعدادی مغرض اصلاً قابل قبول نیست و مردم آبادان از آن ها جدا هستند.

وی به پیگیری نمایندگان در گذشته بابت شور شدن آب آبادان اشاره کرد و بیان داشت: هشدارهای لازم درباره شور شدن آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در گذشته به مسئولان داده شده بود و متاسفانه از گذشته مکاتباتی با وزیر سابق نیرو آقای چیت چیان داشتیم و تا چندی پیش جوابی دریافت نکردیم.

 شرفی اضافه کرد: با پیگیری های نمایندگان و مسئولین استان طی 2 روز آینده خط دوم آبرسانی غدیر افتتاح خواهد شد و حدود 30 هزار متر مکعب آب به شهر آبادان خواهد رسید و مردم از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

شرفی یادآور شد: مجمع نمایندگان خوزستان بیشتر از هر مسئول دیگری تمام قد جلوی انتقال آب ایستاده اند، اما این مساله را باید بگویم که آب شرب حق همه مردم کشور است، اگر خوزستان رودخانه پر آب دارد و سر ریز آب کوه های پربارش به استان وارد می شود باید همه مردم ایران از آن استفاده کنند اما اول آب شرب مردم خوزستان را تامین کنید بعد آب شرب را انتقال دهید.

وی به انتقال آب شرب برای مصارف صنایع آب بر به فلات مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان خوزستان نخواهند گذاشت آب شرب مردم استان را کم کنند و برای توسعه صنایع جاهای دیگر آب را انتقال دهند. چرا باید آب مردم خوزستان را به کویر انتقال دهند و در آنجا صنایع آب بر احداث کنند.

شرفی گفت: متاسفانه مشکل برنامه ریزی درکشور نبود مدیریت سیستمی و اجرای مدیریت سلیقه ایی و انحصاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار