اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
"بــــسم الله الرحمــن الرحــیم"

ملت بزرگ ایـران ، هم استانی های قهرمان ونستوه خوزستانی، درود خدا بر شما که با جان و مال خود در دهه های گذشته،انقلاب و جنگ تحمیلی و دوران پس ازجنگ،تمام ناملایمات و سختی ها و محنت ها را پشت سرگذاشتیدواکنون همه اقشار قدرشناس ایرانی خود را وامدار ادای دین شما دانسته است.

آبادانی و خرمی این بخش از کشور، در گذشته زبانزد و زندگی در آن با سرزندگی درجریان بود.

رنج های این مردم در جنگ و اجبار به جلای سرزمین ،از آنان نخستین تبعیدی های در وطن را ساخت،واین از خودگذشتگی فراموش ناشدنی است.

پس از اتمام جنگ،قرار بر بازسازی این مناطق بود،اما هرگز آمار و ارقام اعلام شده در خصوص ساختن خرابی ها،رنگ و بوی واقعیت پیدا نکرد. برنامه های  سازندگی کشور پس از جنگ،آبادی همه جا و به ویژه فلات مرکزی را محور قرار داد،واین از اولویت افتادن خوزستان را در پی داشت. 

خرابی مانده از جنگ،با خرابی های بعدی پیوند خورد و آبادان و خرمشهر و بلکه استان خوزستان را با خطر نابودی مواجه کرد. 

برنامه های انتقال آب برای مصارف غیر آشامیدن،ساختن سد گتوند،کشت نامتوازن  نیشکر،خشک کردن تالاب هویزه به قصد کاهش هزینه های استخراج نفت،بحران های کارگری ومشکلات کارخانجات گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه  و برخی دیگر از کارهای ناسنجیده گام های تکمیل کننده روند نابودی استان بودند.

در بیشتر این موارد کارشناسان و دانشگاهیان ونهادهای مدنی و کارگران و کشاورزان  استان هشدارها و پیشنهاز های خود را داده بودند ولی متاسفانه هیچگاه به این نظرات توجه نشد. 

بیشتر برنامه های ذکر شده بخصوص طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز را نمی توان برنامه های این دولت یا آن دولت دانست بلکه برنامه هایی است که در سطح ملی یا کلان تر، تصمیم گیری شده است.

انباشت همه این مشکلات به اضافه مشکل اساسی فعلی ،یعنی شوری آب آشامیدنی ،مردم را به خیابان کشاند و هزینه‌هایی را برجای گذاشت.

این موارد حاکی از سوء تدبیر در کلان کشور و لاجرم به تبع آن در استان خوزستان است. ما بر این باور هستیم که اصلاح امور استان خوزستان در گرو اصلاح امور و روندهای حاکمیتی در کشور است. همچنین بر این باوریم که دشمنان این ملت یعنی آمریکا و اسرائیل به دنبال اعمال فشار حداکثری به ایران برای رسیدن به اهداف خود هستند.

در این شرایط فقط می توان به مردم اتکا کرد. پس نخستین گام،جلب اعتماد عمومی و ملی است،اگر این اعتماد بازسازی شود،همه ملت و به تبع آن مردم قدرشناس خوزستان،بسیار جلوتر از مسوولان برای حفظ کیان مملکت پیشقدم خواهند بود.

برای باز گرداندن امید واعتماد به مردم ،دست کم سه کار جدی و فوری باید توسط مسوولان انجام پذیرد و پس از انجام این کارها،اتحاد ملت،قوی تر به منصه ظهور خواهد رسید.

۱•باید همانند دهه اول انقلاب نظرات بی واسطه مردم در راس امور و منشا تصمیم گیری ها گردد. باید شکل و شیوه نظارت ها،از جمله نظارت استصوابی تغییر کرده و زمینه‌ های مشارکت حقیقی ملت ایران در سرنوشت خود فراهم شود. 

٢-باید زمینه حذف  قدرت موازی که همواره از قدرت اقتصادی بالاتری برخوردار است فراهم گردد. امروزه دولت موازی علاوه بر این که راه را بر ورود بخش خصوصی واقعی در چرخه سازندگی کشور بسته است به دلیل اتکا به یک دیدگاه سیاسی معین هروقت اراده کند می‌تواند برای دولت قانونی ایجاد مشکل نماید. کما این که رد پای این جریان را در بلواهای مربوط به ارز نمی توان نادیده گرفت. 

٣- از آنجا که یکی از ام المسائل استان طرح انتقال آب است رئیس جمهور با صراحت تمام به نادرست بودن طرح های انتقال آب اعتراف نموده و اعلام نماید که از این به بعد طرح های جدید ،از جمله بهشت آباد به اجرا نخواهد رسید. روشن است که تعلیق طرح ها کفایت نمیکند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان امیدوار است که پیشنهادات ارائه شده مورد توجه تصمیم گیران و کارگزاران امر قرار گرفته ،و بارقه های ناامیدی را از فضای کشور دور نماید.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی،منطقه خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار