اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
نخستین جشنواره برداشت انگور شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی واستانی، خبرنگاران و علاقمندان حوزه گردشگری در روستای غزاویه شهرستان کارون برگزار شد.
استاندار خوزستان شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره کشت انگور برنامه ارزشمندی برای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری و اقتصادی شهرستان کارون به استان، کشور و منطقه بوده که امید است با نوآوری های بیشتر برگزار شده و گسترش یابد.

غلامرضا شریعتی افزود: دیگر قابلیت های شهرستان کارون در زمینه های کشاورزی و فرهنگی از جمله جشنواره خرما، نیشکر، لبنیات و گاومیش باید معرفی و هر ساله به صورت ملی برگزار شوند.

وی با اشاره به تاریخچه صد ساله کشت انگور در شهرستان کارون بیان کرد: برای مکانیزه کردن کشت و آبیاری باغات انگور نهایت همکاری را با باغداران این منطقه خواهیم داشت.

استاندار خوزستان یادآور شد: داشته های کشورهای توسعه یافته نیز با چنین جشنواره هایی به نقاط مختلف جهان شناسانده شده و موجب شکوفایی تولید و اقتصاد و جابجایی ثروت می شوند.

نخستین جشنواره برداشت انگور شب پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان، فرماندار شهرستان کارون، مسئولان میراث فرهنگی استان و جهادکشاورزی خوزستان در شهرستان کارون برگزار شد.

این جشنواره روز پنجشنبه و جمعه برگزار شده و با برنامه هایی چون موسیقی آیینی و محلی همراه است .

روستای غزاویه بزرگ یکی از روستاهای شهرستان کارون در شرق رودخانه کارون واقع شده و هر ساله برداشت انگور از تاکستان این روستا از تیرماه تا اواسط مردادماه انجام می شود.

ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناصری
|
-
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment 15 تیر رفتیم غزاویه بزرگ جشنواره برداشت انگور، همه چی بود الاانگور!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار