اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
عربستان از سهمیه‌اش نیز کمتر تولید داشته است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  در مورد افزایش تولید نفت عربستان برای فشار به ایران  گفت: ما تحریم شورای امنیت  و ذیل ماده7 نیستیم که تولید و صادرات نفت مان صفرشود و هیچگاه تولید نفت ما صفر نمی شود

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد:  قبلا از ناحیه اروپا و شورای امنیت تحریم های نفتی ما پشتیبانی می‌شد، الزامات و جریمه‌های خاصی نیز بود وجریمه های که الان دولت آمریکا برای افراد مقرر کرده است جریمه های شورای امنیت نیست و لذا بسیاری از کشورها  خود را ملزم به رعایت آن نمی بینند مثلا ترکیه اعلام کرد که ملزم به تبعیت از ترامپ در تحریم نفت ایران نیست.

 نماینده علی آباد کتول با اشاره به توان تولیدی کشورها  ادامه داد: عربستان از سهمیه ای که قبلا برایش در نظر گرفته بودند نیزکمتر  تولید داشته است و 200هزار بشکه از مقدار تخصیصی 30 نوامبر 2016 تولید کرده است و قطعا الان نیز توان تولید بیش ازاین را ندارد.

قره خانی بیان کرد: بعید می دانیم که کشورها بتوانند دو میلیون بشکه جایگزین نفت ایران را تولید کنند در حال حاضر نیز کمبود وجود دارد و کشوری نتوانسته است این کمبود را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد:البته ایران نیز منتظر فتح آنها نمی ماند و دست بسته نیست که بخواهد منتظر اقدامات آنها باشد. ما نیزشگردها و راهکارهای خودمان را داریم که به موقع از آنها استفاده می کنیم و از این بابت نگران نیستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار