اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
شوشان-محسن بابادی

اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به جام جهانی فوتبال بنگریم، می توانیم پنالتی هایی که تبدیل به گل نشدند را مدنظر قرار دهیم.

پنالتی هایی که می بایست بررسی شود عملکرد خوب دروازبانانی همچون هالدورسون، بیرانوند، حسام الحضری، اشمایکل، اوزوهو، اکینفیف، سوباشیچ، اوسپینا، بیکفورد در این خصوص موثرتر بوده یا ضعف بازیکنانی همچون لیونل مسی، کریس رونالدو، سالم الدوسری، مودریچ، گودمونسون، کوکه، آسپاس، اریکسن، وشونه، یورگنسن، بادلی، پیواریچ، هندرسون، کارلوس باکا، متیوس اوریبه، کواچیچ، سمولف و یا فرناندز.

تمامی فوتبال دوستان به نیکی آگاهند که کریس و مسی طی 11 سال اخیر یه تنه بر اریکه فوتبال جهان تکیه زده، تمامی رکورد های ممکنه را جابجا نموده و سبک بازی منحصر به فرد و تاثیرگذار آنها پنجره ای جدید و افقی روشن را به سوی آینده فوتبال جهان گشوده است.

به اعتقاد من از زمانی که پنالتی های آنها مقابل دو دروازبان گمنام اما با انگیزه به نام های هالدورسون و بیرانوند آن گونه مهار شد، نه تنها انگیزه و اعتماد به نفس تمامی دروازبانان حاضر در این تورنمنت بالاتر رفت، بلکه بسیاری از بزرگترین پنالتی زن های تیم های دیگر نیز با کاهش روحیه و اعتماد به نفس مواجه شده و تحت استرس فراوان پنالتی های حساسی را در مقابل حریفان از دست داده اند.

وگرنه چگونه ممکن است لوکا مودریچ باتجربه که در سن 32 سالگی با آمار دوندگی بالای 11 کیلومتر در هر بازی از هر بازیکن جوانی بیشتر تلاش کرده، از مجموع 3 پنالتی یکی را از دست بدهد و 2 تای دیگر را  نیز با اما و اگر و به آن شکل ناپلئونی تبدیل به گل نماید؟ پس وقتی کریس و مسی به عنوان 2 سمبل فوتبال کره خاکی این گونه در بند مدافعین حریف گرفتار شده و نتوانستند ذره ای از توانایی های خویش را به نمایش بگذارند و از همه مهم تر پنالتی ها را به آن صورت از دست داده و وداعی زودهنگام با جام داشتند، ترس و وحشت عجیبی تمامی بزرگان عرصه توپ گرد در مستطیل سبز را فرا گرفت و برخی از آنها نیز  همچون این اسطوره ها پنالتی ها را از دست داده و یکی پس از دیگری از جام کنار رفتند.

در این میان به هیچ وجه نمی توان از اعتماد به نفس و خودباوری بالای دروازبانان یاد شده چشم پوشی نمود. چرا که وقتی پنالتی های کریس، مسی و مودریچ به این راحتی مهار می شوند، بقیه بازیکنان سطح پایین تر که دیگر برای آنها عددی محسوب نمی شوند.

خدمت شما عرض کنم که با این نمایش ضعیف کریس و مسی در جام جهانی 2018، اولین علائم و صدای شکستن استخوان های فوتبال آن ها به گوشم رسید.

احتمالا در آینده نزدیک نیز بیشتر شاهد افت آن ها بوده و دیگر آن کریس و مسی همیشگی را شاهد نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار