اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
شهردار اهواز:
کتانباف: در این مدت کمتر از یکسال که از روی کار آمدن شورای شهر می گذرد، شهرداری را روی ریل خدمتگذاری قرار دادیم.
شهردار اهواز در  جلسه شورای معاونین که روز گذشته با حضور معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: در این مدت کمتر از یکسال که از روی کار آمدن شورای شهر می گذرد، شهرداری را روی ریل خدمتگذاری قرار دادیم.

وی اظهار کرد: آنچه سازمان را به حرکت وا می دارد پیش از هرچیز داشتن انگیزه است و انگیزه موتور محرکه یک سازمان است.

وی خطاب به مدیران خود عنوان کرد: انتظاری که از این جمع حاضر است این است که موتور محرک برای کل شهرداری باشند و کل شهرداری را به حرکت وادارند. ما باید این حس را در خود پرورش دهیم که انگیزه ای برای کار داشته باشیم. وقتی انگیزه خدمت درونمان باشد و آن را به فعلیت دربیاوریم، کارها به خوبی و سهولت انجام می شود.


کتانباف با تاکید بر این نکته که باید روحیه امید را در سازمان و مردم منتشر کنیم، ادامه داد: انتشار روحیه امید و انگیزه در دوجبهه است یکی درون سازمان، یکی بیرون سازمان یعنی بین پرسنل و کارکنان و بین شهروندان و معاونین هم باید این انگیزه را داشته باشند و آن را به مجموعه منتقل کنند

وی در خصوص انتقال روحیه جهادی میان تمامی عوامل یک مجموعه افزود: باید شهردار به معاونین، معاونین به مدیران، مدیران به کارشناسان، کارشناسان به عوامل و همینطور به شکل شبکه ای و درخت وار انگیزه خدمت را به همه انتقال دهیم و این حرکت هم باید از بالا به پایین و از پایین به بالا باشد و تمام سازمان در حال تحرک باشند زیرا سازمانی موفق است که از قالب اداره بیرون بیاید و همفکری و همگرایی در آن موج بزند، سازمانهای موفق هم انگیزه دارند هم برنامه . مطمئنا  در محیط یاس و نومیدی اتفاق خوبی نمی افتد.

شهردار اهواز گفت: البته شهرداری اهواز تابعی از کل کشور و استان است و نمی تواند خارج از این باشدواگر درون سازمان را همدل و همگرا کنیم بیرون سازمان را هم می توان با این همدلی همراه کرد.

وی افزود: بنا به فرمایش امام راحل(ره) این مردمند که ولینعمت ما هستند، مردم صاحب و مالک شهر هستند و بدون  مشارکت آنها شهر معنا ندارد. مردم همواره  حامی نظام و انقلاب هستند اما  نارضایتی آنان از دستگاههای خدمات رسان و ما مسئولین است.

کتانباف اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته با معتمدین شهر داشتم شکایتهای زیادی در خصوص آب و فاضلاب ، وضعیت درمان و بهداشت  و وضعیت رود کارون شد  که هیچکدام ارتباطی با شهرداری ندارند ولی وقتی به مردم می گوییم جوابشان این است که ما فقط شهرداری را می شناسیم و همه این انتظارها را از شهرداری دارند. در چنین شرایطی ما باید هماهنگ کننده باشیم ودر جلسات خارج سازمانی که حاضر می شویم، مسائل را باسازمانها در میان بگذاریدم و مشکلات مردم را به گوش سازمانهای مرتبط برسانیم و تمام اینها برمی گردد به انگیزه درونی خودمان، انتقال به زیرمجموعه مان و همگرا کردن دستگاههای دیگر شهر .

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی باید از  پیشرفت در جوامع دیگر یا شهرهای دیگر سخن به میان آورد و مقایسه کرد  که خودمان هم روحیه ای مثل آنها داشته باشیم و آدمهای منظم و هدفمندی باشیم.

شهردار اهواز خطاب به مدیران و معاونین گفت: هفتگی برنامه ریزی کنید و به مساجد بروید و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوید

وی در خصوص مسئله درآمدزایی در شهرداری اهواز افزود: موضوع بعدی شرایط شهرداری است شهرداری یک سازمان درآمد و هزینه است نباید منتظر درآمدهای حاصل از حق آلایندگی و ... باشیم باید خودمان نیز در جهت درآمدزایی تلاش کنیم.

کتانباف در این جلسه  بر تسریع امور در حوزه مالی اقتصادی تاکید کردو ادامه داد:  همایش سرمایه گذاری با تمام نقاط ضعف و قوتش یک شروع و یک نقطه امید است و بازتاب آن درحوزه مالی اقتصادی است و معاون مالی اقتصادی باید به دنبال تفاهم نامه ها و تحقق آنها برود. باید سرمایه گذاری را باور کنیم زیرا  این کارها برای مردم و برای شهر است. باید ظرفیتهای شهر و جاذبه شهر را افزایش دهیم و در این حوزه تلاش کرده، کار انجام دهیم و نسبت به وظایف خود پاسخگو باشیم. در واقع باید هم پاسخگو باشیم هم سوال کننده از زیرمجموعه خودمان.

شهردار اهواز گفت: در این مدت کمتر از یکسال که از روی کارآمدن شورای شهر می گذرد، اقدامات خوبی صورت گرفته  در حالیکه قرارداد فضای سبز نداشتیم، قراردادهای خدمات شهری، اجرائیات، قراردادهای عمرانی همه بلاتکلیف بود که همگی را راه اندازی کرده و قرارداد بستیم ، چند درصد آسفالت ایجاد کردیم، راههای شریانی را همسطح سازی کردیم، بسیاری از گره های ترافیکی را حل کردیم ،  اتوبوسرانی را ساماندهی کردیم و در این یکسال شهرداری را روی ریل خدمتگذاری قرار دادیم.

منصور کتانباف به معاونین و مدیران دستور داد: پروژه در مقیاس ناحیه و محله باید تعریف شود و بازه زمانی هرکدام از این پروژه های نیز باید تعیین شود. در هر حوزه پروژه های منطقه ای و ناحیه ای را مطالبه کنید وانجام آنها را تسهیل کنید

وی در خصوص احداث پارکهای محله ای گفت: محل های انباشت زباله، نخاله، سگ های ولگرد، معتادین و محل های انجام بزه  را به پارک تبدیل کنید و به این قبیل امور تسریع ببخشید. زیرا خوشبختانه هر ظرفیت مثبتی در شهر ایجاد شد مردم از آن استفاده کردند

شهردار اهواز  در زمینه های مختلف شهری دستوراتی را به شرح ذیل صادر کرد و گفت:  اگر در منطقه ای 20 محله است 20 بازارچه باید در آن منطقه ایجاد شود و حداقل باید 5 پارک در آنجا احداث گردد. برای پروژه ها زمانبندی تعریف کنید تا سریعتر به مرحله بهره برداری برسند، آسفالت شبکه معابر و همسطح سازی هرطور شده و با همه مشکلات صورت بگیرد، در حوزه حمل و نقل عمومی هم باید سالانه ناوگان اتوبوسرانی افزایش بیابد، نظافت و پاکسازی معابر در اولویت باشد و در مناطق کم برخوردار نیز مانند دیگر مناطق نظافت و پاکسازی هفتگی انجام شود، شهرداری های نواحی باید راه بیفتد، مناطق ، نواحی را تقویت کنند، قراردادهای خدمات شهری و فضای سبز به فعلیت برسند، در خصوص میزان رضایت مردم از اقدامات انجام شده نظرسنجی صورت بگیرد. شهرسازی برای درآمد زایی به سمت پروژه های بزرگ برود و افقی را برای خود مشخص کند و از طریق فروش املاک، حق آلایندگی، دریافت عوارض و صدور پروانه به سمت افزایش درآمدها پیش رود.

شهردار اهواز همچنین از رییس سازمان محیط زیست خواست:  مشکلات زیست محیطی پیش آمده را در شهر رفع کند و با اطلاع رسانی و شفاف سازی مردم را در جریان  منشا این آلودگی ها و دودهای حاصل ازآن قرار دهند.

منصور کتانباف در پایان به مدیران خود یادآور شد: از انتقادها و تخریب ها هراس نداشته باشید و با کار صحیح و انجام پروژه ها به آنها پاسخ دهید که اگر همه با هم حرکت نکنیم اتفاق مبارکی در شهر رخ نمی دهد.





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
comment
1
0
comment سلام ، اگر انصاف داشته باشیم کاملاً مشهود است در این یکسال اخیر شهر عقب گرد داشته و بسیار افتضاح شده، فضای سبز، روشنایی معابر و پارکها ، نظافت ، زیبا سازی معابر ، جداول ، خط کشی خیابان ها ، حمل زباله، سطل های زباله را فقط ببینید چه وضعی دارند ، سد معبر مرکز شهر ، آسفالت خیابانها ، تابلوهای شهری ، علائم راهنمایی و رانندگی ایستگاههای تاکسی و اتوبوس ، پارکینگ شهری و......شهر خیلی کثیف و زشت و بی ریخت شده. ریل گذاری را نفهمیدیم چیه، کاری به زیر ساخت نداریم اسم این کارها چیه مگر نه اینکه مردم در شهر این چیزها رو میبینند. انتظار زیادی مردم ندارند همین کارها رو دنبال کنید که همه در حوزه وظایف شهرداری است. خدانگهدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار