اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
صحبت‌های جالب داور دیدار رده‌بندی
داور بین المللی فوتبال ایران که اکنون قضاوت دیدار رده‌بندی را به همراه کوپل خود برعهده دارد، در خصوص صحنه‌های مربوط به دیدارهای تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش شوشان و به نقل از ورزش سه ، علیرضا فغانی که یکی از گزینه‌های قضاوت در دو دیدار جذاب مرحله رده بندی و نیمه نهایی بود در نهایت سوت بازی دو تیم انگلیس و بلژیک را در سن پترزبورگ خواهد زد.


با او در هتل هیلتون در خصوص اتفاقات جالب توجه یک ماه اخیر در روسیه به گفتگو نشستیم که در این بخش واکنش او نسبت به تصمیمات داوری دیدارهای ایران را مشاهده خواهید کرد. از گلایه‌هایش نسبت به تصمیمات داوری که با اعتراض غیرحرفه‌ای بازیکنان ایرانی همراه بود تا صحه گذاشتن روی صحیح بودن داوری‌ها برای ایران.

 


رفتار بازیکنان اسپانیایی حرفه‌ای بود


بازیکنان ایرانی اعتراض داشتند که چرا داور با اسپانیایی‌ها بهتر دیالوگ برقرار می‌کند. شما یک بار دیگر صحنه‌های گفتگو را ببنید؛ دیه گو کاستا و راموس و هر کدام از بازیکنان اسپانیایی که به دنبال صحبت با داور بودند دست‌‌شان را پشت‌شان می‌گذاشتند و با احترام حرف می‌زدند اما در قبال صحنه‌های مورد اعتراض ایران اگر دقت کنید از هر طرف به داور حمله می‌شد و مشخص است که داور‌ برای نشان دادن اقتدار خود و کنترل بازی آنگونه رفتار کند.

 

در این لحظه منصوری، کمک داور این کوپل با اشاره به واکنش دیگر داورها در کمپ می‌گوید: واقعا این رفتار را در کدام تیم دیدید؟ اینجا همه‌ی داورها به ما اعتراض داشتند که چرا چنین رفتاری از سوی بازیکنان ایرانی انجام می‌شود.

 


از فغانی در مورد دو صحنه مورد بحث در بازی مقابل دو تیم اسپانیا و پرتغال که برخی اعتقاد به اخراج دیگو کاستا و کریس رونالدو داشتند پرسیدیم که او گفت: هر دو صحنه نهایت یک کارت زرد داشت. در مورد رونالدو هم به درستی کارت زرد داده شد. تنها زمانی که با آرنج ضربه زده شود با کارت قرمز همراه می‌شود.

 


صحنه مشکوکی که طارمی در محوطه جریمه سرنگون شد؟ به هیچ وجه؟ ببینید من اول یک چیز درباره VAR بگویم. داور در سه ثانیه از تصمیمی که به اشتباه گرفته باشد مطلع می‌شود. این تصمیم حتما نباید از سوی کادرفنی مورد اعتراض قرار گرفته باشد. هر صحنه مشکوکی که اتفاق ‌می‌افتد بلافاصله توسط دوربین‌های ایستگاه VAR مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سه ثانیه به اطلاع داور می‌رسد. مطمئنا در آن صحنه هم به او اعلام شد که تصمیمش درست بود و او به کارش ادامه داد.


وی ادامه داد: در صحنه پنالتی هم هنوز بحث است. در مورد هند هر کس یک نظری دارد. ویدیو چک اعلام کرده بود که پنالتی نیست اما داور در بازدید خودش آن صحنه را پنالتی در نظر گرفت. بگذریم که آنجا هم فشار از همه طرف وجود داشت و چند نفری روی داور ریخته بودند!


فغانی در خصوص اینکه برخی معقتدند در فوتبال ایران هم به سیستم VAR نیاز است و درباره آن صحبت می‌شود گفت: بر پایه چه چیزی این حرف را می‌زنند؟ چه زیرساختی داریم که به دنبال این هستیم؟ وقتی به جز استادیوم آزادی دیگر استادیوم‌های ما از تصویربرداری مناسبی برخوردار نیست و در کارشناسی داوری هم بعد از دو سه روز از کارشناس می‌خواهند تا تنها روی یک دوربین و تصویر اشتباه داور را حدس بزند؟

 


وی ادامه داد: ببینید اصلا دوربین‌های سیستم VAR با دوربین هایی که تصاویر تلویزیونی را نشان می‌دهند متفاوت است. حدود شانزده دوربین متفاوت این تصاویر را برای کمک داور و منیجر داوری نشان می‌دهد و تنها یک دوربین در این اتاقک وجود دارد که تصاویری که از تلویزیون مشخص است را نشان می‌دهد و به همین خاطر می‌گویم بر پایه چه زیرساختی این را می‌گویند.


منصوری در ادامه به نکته جالبی اشاره می‌کند: ببینید کلا ما سوژه بودیم و خدا پدر نیمار را بیامرزد که اینقدر تمارض کرد تا از زیر فشار و کنایه‌ها نجات پیدا کنیم. تا آن زمان همه داورها وقتی که ما را می‌دیدند یا نسبت به این اعتراضات صحبت می‌کردند یا ادای اوت انداختن میلاد محمدی را در می‌آوردند.


*مصاحبه کامل علیرضا فغانی و کمک‌هایش را در بخش بعدی منتشر خواهیم کرد. جایی که گلایه‌های او شنیدنی‌تر است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار