اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
وزیر ارتباطات:
جهرمی: در سفر به خوزستان، شبکه ارتباطی ۲۶۴ روستای شمال خوزستان برقرار شد.
به گزارش شوشان در سفر وزیر ارتباطات به خوزستان، شبکه ارتباطی ۲۶۴ روستای شمال خوزستان برقرار شد.

همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان، 4 پروژه ارتباطی به ارزش 96میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این پروژه ها شامل تامین ارتباطات روستایی شمال استان خوزستان، نوسازی و توسعه 205 سایت همراه اول برای توسعه اینترنت پرسرعت (G, 3G, 4G, 4.5G ) احداث سایت های جدید همراه اول و نوسازی و توسعه سیستم های انتقال دیتا است.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات در دومین روز از سفر خود به استان‌ خوزستان در شورای اداری شهرستان باغملک اظهار داشت: خوزستان همواره در صف اول ایستادگی و ‌مقاومت، چه در جنگ و چه بعد آن، قرار داشته و هیچگاه کوتاهی نکرده است.

آدری افزود: خوزستانی ها شایسته بهره مندی از بهترین امکانات هستند و همه مسوولان باید به این استان توجه داشته باشند.

وی با اشاره به موانعی که دولت های مختلف برای رفع مشکلات خوزستان داشته اند، متذکر شد: اقدامات توسعه ای زیادی انجام شده است هرچند انتظار مردم بجاست و همه ما مسوولان مدیون این مردم هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از هفت -هشت ماه پیش که به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شدم نگاه ویژه ای به استان خوزستان داشته ام و این سومین بار است که به این استان سفر می کنم، افزود: بسیاری از مشکلات این استان رفع شده است و باید درباره آن اطلاع رسانی شود هرچند هنوز مشکلاتی بر سر راه توسعه در  شمال خوزستان وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۹۵ روستا درنظر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به ایجاد مشکل در تهیه تجهیزات و قرار گرفتن این روستاها در مناطق صعب العبور، ۲۶۴ روستا تحت پوشش قرار گرفتند درحالیکه با مرور سوابق متوجه شدم از سال ۹۰ رفع این مشکلات از سوی نماینده منطقه و مسوولان استانی مدنظر بوده است و ان شالله تا یه هفته آینده روستاهای باقیمانده نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برقراری پوشش این روستاها با اختصاص ۹۶ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفته است، اظهار کرد: امروز ۶۷ درصد جغرافیای روستاهای استان خوزستان دارای پوشش ارتباطی هستند و این میزان پوشش از متوسط نرخ پوشش روستاهای کشور بیشتر است.

آذری جهرمی با توجه به تکلیف قانونی برنامه ششم درباره پوشش 90 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار، گفت: قول می دهیم آنچه در برنامه ششم توسعه کشور آمده است را تا پایان برنامه کامل کنیم.

وی ادامه داد: اگر در کشور مشکلات و فساد وجود دارد باید آنها را برطرف کرد. برخی از مواقع واقعیت هایی در کشور مطرح می شود اما در برخورد با آن واقعیت ها ملاحظاتی مطرح می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه فرآیند درونی اجرایی کشور در لایه های مختلف دچار اشکال است، گفت: بخش مهمی از اصلاح فرآیندها در دنیا مبتنی بر فناوری اطلاعات است. همچنین بخش مهمی از شفافیت که پیشگیری کننده از فساد است، بر پایه فناوری اطلاعات استوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث هایی که در خصوص شفاف سازی تخصیص مجوز ارزهای دولتی عنوان می شود، گفت: هنگامی که پرده از این مساله در کشور کنار رفت، مشخص شد پشت آن پرده چه خبر بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی چرخه اقتصاد وظیفه دستگاه حاکمیت است، عنوان کرد: باید در این کار شفافیت داشته باشیم. افشا کردن خوب است و باید آبروی کسانی که فساد می کنند را برد اما قرار است این مساله تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟

آذری جهرمی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر شخصی در هر رده ای در کشور فساد دارد، باید فساد آن شخص را عنوان و با او برخورد کنیم زیرا اگر برخورد انجام نگیرد، بیان کردن فساد به تنهایی برای مردم تنها ناامیدی به دنبال دارد.

وی افزود: عدم استفاده از تکنولوژی های نوین و علم روز در بحث کشاورزی بر شرایط زیست محیطی استان خوزستان اثرگذار بوده است و مشکلاتی را در این زمینه برای خوزستان به وجود آورده است.



















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار