اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
در سال های گذشته به علت پایین آمدن سطح آب رودخانه این تالاب خشک شده بود که با همت دهیاری و اهالی این روستا از طریق کانال‌های آبرسانی اطراف منطقه آبگیری و حیا شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با اشاره به احیای تالاب عرب حسن در این شهرستان از رهاسازی 300 هزار قطعه بچه ماهی در این تالاب خبر داد.

بهروز نجاتی اظهار کرد: تالاب عرب حسن در حاشیه روستای عرب حسن شهرستان شوشتر قرار داد. در سال های گذشته به علت پایین آمدن سطح آب رودخانه این تالاب خشک شده بود که با همت دهیاری و اهالی این روستا از طریق کانال‌های آبرسانی اطراف منطقه آبگیری و حیا شد.

وی افزود: با پیگیری‌های اداره محیط زیست شوشتر و همکاری شیلات این شهرستان 300 هزار قطعه ماهی بومی رودخانه جهت تثبیت و احیای زیستی تالاب و کمک به تکثیر ماهیان، صیادی مجاز و جبران خسارت‌های وارد شده به جمعیت آبزیان به کمک اهالی منطقه در تالاب عرب حسن رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با تاکید بر ضرورت حفظ و احیای تالاب ها تصریح کرد: تالاب‌ها کارکردهای بسیاری دارند و به درآمد روستاییان ساکن در منطقه و اشتغالزایی، زیباشناسی و حفظ گونه‌های آبزی و جانوری کمک می‌کنند. حیات وحش بسیاری از گونه‌ها به تالاب‌ها وابسته است و با توجه به نقش تالاب‌ها در اکوسیستم، حفظ تالاب‌ها ضروری است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار