اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
شهردار رفیع در تحریریه شوشان عنوان کرد:
قضایی: جمعیت شهر رفیع 20 هزار نفر بوده که اکنون به چهار هزار نفر رسیده است و این نشان از مهاجرت مردم به شهرهایی همچون اهواز می دهد که متاسفانه جمعیت مهاجرت کرده به اهواز غالباً حاشیه نشین شده است.
جلیل قضایی شهردار رفیع در بازید از تحریریه پایگاه خبری شوشان، روزنامه راوی ملت و آوای دز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شهر رفیع از اشتغال و عوارض آلایندگی صنعت نفت سهمی ندارد، هم اکنون حدود ۴۰ شرکت نفتی در رفیع و هورالعظیم فعالند اما بیشتر ساکنان آن بیکارند، شرکت های نفتی هر روز با ماشین های خود  از کنار فقر و محرومیت رفیع می گذرند اما مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال مردم انجام نمی دهند .

قضایی افزود: بنا بر قانون مصوب مجلس، مردم شهر رفیع از عوارض آلایندگی شرکت های نفتی سهم دارند اما تنها سهم مردم از فعالیت شرکت های نفتی بسته شدن هور بوده است. ما از استاندار خوزستان میخواهیم به رفیع سفر کرده و  حقوق این مردم مرزبان و غیور را پیگیری کند.

شهردار رفیع گفت: متاسفانه بنا به دلایلی هنگ مرزی راه معیشت مردم که از هور است را بسته است و با باز شدن آن ؛ مردم و گردشگران به هور  باز می گردند و رفیع از این بن بست رهایی می یابد.

وی اضافه کرد: بحث بازارچه مرزی می تواند شکوفایی را به شهر برگرداند و یک قطب گردشگری و اشتغال مثبت برای مردم باشد. ما افق روشنی را برای رفیع می بینیم و امیدواریم که روزی برسد که شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی، صنعتی و گردشگری این محل باشیم.

قضایی ادامه داد: ما در شهرداری رفیع هم اکنون روی افزایش و تثبیت درآمد های پایدار کار می کنیم و متاسفانه تنها  منبع درآمدی رفیع ارزش افزوده است، بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توزیع ارزش افزوده از امسال با توجه به جمعیت اختصاص می یابد.

وی به زیرساخت های گردشگری در شهر رفیع اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد پارک موزه دفاع مقدس هستیم که طرح اولیه در این باره انجام شده است. طرح اولیه پارک موزه توسط دانشجویان دانشگاه چمران در کنار امکانات قایق سواری، اقامتگاه و ... طراحی شده است که موجب درآمدزایی برای این مجموعه خواهد شد.

قضایی ضمن گلایه از مسئولان اظهار کرد: مردم شهر رفیع 8 سال درگیر جنگ تحمیلی بودند که حتی دو سال هم به اشغال رژیم بعث در آمده بود و این مردم آن شهر بودند که با رشادت ها و ارسال اطلاعات بعثی ها به رزمندگان اسلام باعث پیروزی بر بعثی ها شدند. اما در این مدت شهر با خاک یکسان شد و زیرساخت های شهر همه از بین رفت.

شهردار رفیع به تصمیم گیری برخی مسئولین از مرکز برای خوزستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تصمیماتی که از مرکز برای خوزستان گرفته می شود به دلیل عدم دانش لازم از شرایط منطقه و شهر رفیع است که باید مسئولین شرایط مناسب را برای زندگی مردم فراهم کنند.
 
وی به وضعیت وخیم شهر رفیع اشاره کرد و گفت: وضعیت مردم به مرحله هشدار رسیده است و در یک ماه گذشته با کاهش دبی آب ماهی ها تالاب تلف شدند ، آلودگی هوا با آتش سوزی هورالعظیم بسیار شرایط را بحرانی کرد و مسمومیت های آب آشامیدنی و دام ها و گاومیش هایی که در کشور بهترین نژاد هستند تلف شدند، همه این مسائل بر نارضایتی های مردمی از شرایط افزوده است.

قضایی تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات مردم شهر رفیع اقدام جدی صورت پذیرد زیرا سزاوار نیست که با وجود 86 درصد از چاه های نفتی که در منطقه و در محدود شهر رفیع قرار دارند، شهرداری نتواند بدلیل عدم پرداخت حقوق در جمع آوری زباله ها و خدمات شهری با مشکل روبرو باشد.

شهردار رفیع به مهاجرت مردم این شهر به حاشیه شهر اهواز اشاره کرد و گفت: جمعیت شهر رفیع 20 هزار نفر بوده که اکنون به چهار هزار نفر رسیده است و این نشان از مهاجرت مردم به شهرهایی همچون اهواز می دهد که متاسفانه جمعیت مهاجرت کرده به اهواز غالباً حاشیه نشین شده و از نیروی مولد تبدیل به مصرف کننده شده اند. مسئولین باید توجه کنند ما باید جلوی حاشیه نشینی را از مبداٌ بگریم و بستر را در شهرهایی مانند رفیع برای زندگی فراهم نماییم.

قضایی در خصوص زیر ساخت های شهر رفیع نیز گفت : چندین ماه است در خصوص ساخت جایگاه سوخت مکاتبات را انجام داده ایم ولی متاسفانه پخش فراورده های نفتی کارشناس به شهر نفرستاده تا این مشکل چندین ساله شهر برطرف گردد.

گفتنی است شهر رُفَیِّع طی عملیات طریق القدس در محور بستان، در ۱۰ آذرماه ۱۳۶۰ از اشغال نیروهای عراقی خارج شد. رفیع در بخش نیسان شهرستان هویزه استان خوزستان ایران است. این شهر در۲۵ کیلومتری غرب هویزه و ۵۰ کیلومتری جنوب غرب سوسنگرد، مرکز شهرستان دشت آزادگان و در نوار مرزی واقع است.















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار