اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
احسان سپهوند

بیش از 70 روز از نشست بررسی عملکرد نمایندگان لیست امید اهواز می گذرد در آن جلسه سرکار خانم مطاهره عیدی زاده رئیس دوره ای احزاب اصلاح طلب خوزستان گفت: «با توجه به نبود دیگر نماینده لیست امید اهواز در جلسه و نیاز به مصوبه و بررسی بیشتر شورا برای اعلام نظر در مورد عملکرد نمایندگان لیست امید اهواز، موضع رسمی شورا در آینده نزدیک اعلام می گردد».

هر چند به عنوان میهمان (نه به عنوان نماینده رسانه) در جلسه مزبور حضور داشتم ولی به دلیل ممنوعیت پوشش خبری امکان انتشار مطالب عنوان شده در نشست را به دلایل پایبندی به اخلاق و توجه به قوانین موجود، پیدا نکردم.

روز پس از برگزاری نشست بررسی عملکرد نمایندگان لیست امید اهواز، طاهره عیدی زاده در گفتگو با یکی از رسانه ها گفت: «پیرو بازتاب برگزاری این جلسه در فضای سیاسی استان خوزستان رسما اعلام می کنم بررسی عملکرد نمایندگان لیست امید اهواز به صورت نسبی انجام شده و اعلام مواضع ازطرف اشخاص و افراد به صورت حقیقی می باشد».

یعنی ظرف مدت همان روز، اعضاء محترم شورا با یکسری فنون کارشناسی شده، عملکرد دو ساله نمایندگان را واکاوی و سپس از عملکرد نسبی نمایندگان ابراز رضایت نسبی نمودند؛ اما پس از گذشت بیش از دو ماه تاکنون موفق به اعلام نتیجه بررسی قطعی نشده اند!.

از آنجایی که در تمامی دنیا احزاب پاسخگوی افکار عمومی هستند و به تبع آن لیست امید در اهواز که حاصل تصمیمات همین شوراست می بایست عملکرد ایشان ارزیابی و مورد سنجش قرار بگیرد.

به جد معتقدم این شورا می بایست در زمینه پاسخگویی به افکار عمومی فعال عمل کند. امیدواریم رییس یا دبیر محترم شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب پاسخ نتیجه بررسی عملکرد لیست امید اهواز را هر چه سریعتر جهت تنویر افکار عمومی اعلام نماید زیرا که رضایت آن هم به صورت نسبی بیشتر شبیه به ختم غائله به خیر، بدون هیچ گونه هزینه از سوی نمایندگان محترم اهواز و از یکسو شورای هماهنگی احزاب و از دیگر سو مثلا اغناء افکار عمومی است.
 

طبیعتا اجابت این درخواست به حق زمینه ساز کنشگری احزاب در خوزستان خواهد شد و به دنبال آن ظهور و بروز سوالات جدیدتری مانند: بررسی عملکرد دولت اعتدال در خوزستان در دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی/ واکاوی بنیادین نقش اصلاحات در خوزستان/ بررسی نقاط ضعف و قوت احزاب در خوزستان/ بررسی نقش اقوام در سپهر سیاسی خوزستان و... که می تواند با بازخوردهای مثبت قوی از سوی نخبگان مواجه شده و در نتیجه فضای خموده سیاسی استان را پویا نماید.

بعلاوه اصلاحات برخاسته از دموکراسی است و رکن چهارم دموکراسی هم رسانه ها هستند، عدم حضور رسانه ها در جلسات این چنین، باز کردن مفر برای گریز از سوالات اینچنین را به ذهن متبادر می کند که امید داریم در این زمینه نیز به پاسخی مورد پذیرش دست یابیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار